(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

وظیفه نگهداری از فرزند به عهده کیست؟

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/


در ادامه سلسله مباحث آیین همسرداری به مسئله مشترک بین زوجین، یعنی نگهداری از بچه می پردازیم. به راستی وظیفه نگهداری از فرزند به عهده کیست؟

فرزند ثمره مشترک ازدواج زن و مرد است. هر دو نفر در پیدایش‏ کودک دخالت داشته‏ اند، و درمنافع و زیان هایش نیز شریک می باشند.

بنابراین بچه‏ داری نیز یک وظیفه مشترک زن و شوهر است. نه وظیفه زن‏ تنها. درست است که مادران با میل و رغبت از بچه نگهداری میکنند و امور نظافت و تر و خشک کردن و تغذیه و شیر دادن و دیگر امور مربوط به‏ کودک را از جان و دل می‏ پذیرند. و برای پرستاری و نگهداری او هر گونه‏ رنج و زحمتی را تحمل می نمایند. برای پرستاری از کودک چه شب هائی را تا صبح بیدار می مانند و گریه و جیغ و شیون و نحسی های او را تحمل‏ میکنند. لیکن شوهر هم نباید فداکاری ها و زحمات همسرش را نادیده بگیرد و بگوید: بچه‏ داری وظیفه زن است. و من در این باره مسؤولیتی ندارم.

وقتی دید بچه آرام نمی‏گیرد، مادر را با بچه بگذارد و خودش برود در اتاق‏ دیگر راحت‏ بخوابد. نه،برادر! این بچه مشترک بین شما است. پرستاری‏ و نگهداری از او نیز یک وظیفه مشترک است. مگر تو عاطفه و وجدان‏ نداری؟ آیا انصاف است که تو بروی در گوشه‏ ای استراحت کنی وهمسرت را در این غوغا تنها بگذاری؟  آیا این رسم زن داری و مهر و صفای‏ خانوادگی است؟ اگرتو روز کار کرده و خسته هستی همسرت نیز در تمام‏ روز به کارهای خانه‏ داری اشتغال داشته وخسته است. (در عصزر امروز که اکثر خانمها شاغلند و علاوه بر خانه داری، بیرون هم کار می کنند) اگر تو خوابت می‏آید، او نیز خوابش می‏ آید. اگر جیغ و شیون های بچه اعصاب تو را خسته میکند، مادر بیچاره هم همینطور است لیکن جز تحمل چاره‏ ای ندارد.

برادرم! انصاف و عاطفه و اخلاق اسلامی و رسم همسرداری ‏اقتضا دارد که در چنین مواقع حساسی در بچه‏ داری همسرت را کمک‏ کنی. یا با هم بچه را آرام کنید سپس بخوابید. یا مقداری از شب را تو بخواب و همسرت از بچه پرستاری کند آنگاه تو از بچه پرستاری کن و همسرت بخوابد. و اگر همسرت در اثر کم خوابی، بعد از نماز صبح‏ استراحت کرده انتظار نداشته باش مانند دیگر روزها صبحانه را برایت‏ حاضر کند. چه مانع دارد خودت چای وصبحانه حاضر کنی، خودت میل‏ کنی و بیرون بروی و برای همسرت نیز آماده باشد. وقتی می‏خواهید به‏ سفر یا مهمانی بروید ضرورت ندارد که همیشه همسرت بچه را بغل کند، درجاهای مناسب تو این عمل را انجام بده و در این باره همکاری نمائید. وبطور کلی در همه حال در پرستاری و نگهداری از کودک تعاون و همکاری‏ داشته باشید. رسم زن داری و اخلاق اسلامی چنین است. به زندگی شماصفا و محبت و رونق میدهد.

البته به بانوان نیز توصیه میشود که در این باره از شوهرانشان‏ انتظارات زیاده از حد نداشته باشند. گرفتاری ها و مشکلات کسب و کار و تامین نیازمندیهای زندگی را همواره منظور داشته باشند. و بدانند که مرد در خارج منزل با صدها مشکل روبروست و با اعصاب خسته، و به منظور استراحت‏ به منزل می‏ آید. و انتظار نداشته باشند که وقتی به منزل آمد لباس هایش را درآورد و فورا مشغول بچه‏ داری و امور خانه‏ داری شود. در این مورد بیش از مقدار ضرورت و درمواقع غیر عادی، توقع کمک نداشته‏ باشند.

 

راهکارهای پیشگیری از پیامد های سیلProduct 6360.49%
ظروف یک ‌بار مصرف ومشکلات آن بر سلامتProduct 5660.49%
مسمومیت غذایی در مسافرت دریایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.