(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

ازدواج بین همکاران


http://maktoobshop.com/


با توجه اینکه این روزها اکثر دخترخانم ها شاغل هستند، احتمال اینکه دختران و پسران درمحیط کار با هم آشنا شده و ازدواج کنند زیاد است. با توجه به اینکه در حال حاضر بیشتر ساعات عمر افراد در محل کار سپری می شود، ایجاد علاقه و ازدواج بین همکاران، امری غیرقابل اجتناب است. ضمنا محل کار محیطی است که اکثریت افرد بهترین رفتارها را از خود نشان می دهند، ظاهری آراسته و مرتب دارند و هوش و ذکاوت آنها نمایان می شود!

همین جاست که باید در امر ازدواج با همکارتان دقت بیشتری کنید چون ممکن است رفتار او در خارج از محیط کار به این ایده آلی نباشد. نمی خواهیم شما را بترسانیم بلکه بهتر است تمامی عناصر ضروری برای شعله ور شدن علاقه و تمایل به ازدواج با همکارتان را بشناسید تا عاقلانه تر تصمیم بگیرید.

جرقه اولیه

در همان ابتدا دو تا همکار ممکن است نظرشان به هم جلب شود. این شرط لازم برای ازدواج است، اما کافی نیست و باید مسائلی را درنظر گرفته و به آن اهمیت دهید.

باید ببینید همکار آقا یا خانم شما که نیازهای شغلی شما را به خوبی پوشش داده و همکاری بسیار خوبی با شما دارد آیا در زمینه زندگی مشترک هم همین خصوصیات را دارد؟ توجه داشته باشید آنجا محیط کار است و هدف آن است که کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.

اصل این است که وقتی زن ببیند یک مرد تمام نیازهای او را برطرف می کند و یک مرد متوجه شود هر آنچه را که یک زن طالب آن است دارد، ماده اولیه برای ازدواج و علاقه فراهم می شود.

اما این نیازها و دارندگی ها باید در تمام ابعاد رعایت شود. اگر همکارتان به خوبی نیازهای شغلی شما را برطرف می کند خوب است ولی دلیل نمی شود نیازهای زندگی مشترک را هم به همین خوبی برآورده کند. پس تنها بر این اساس تصمیم نگیرید و این مسائل را در بیرون از محیط کار هم بررسی کنید.

معمولا آدم ها نسبت به کسی تمایل به ازدواج پیدا می کنند که ازنظر بلوغ فکری و عمق افکار در سطح خودشان باشد. اگرچه این مسئله تا حد زیادی وابسته به سن است اما نمی توان گفت تنها به سن مربوط است. طبیعی است احتمال اینکه همکاران در محیط کار ازنظر بلوغ فکری، سطح تفکر، عقاید و حتی سن به هم نزدیک تر باشند، بیشتر است.

این مسئله یک امتیاز مثبت برای همکارانی درنظر گرفته می شود که قصد ازدواج دارند. معمولا این افراد در زندگی مشترک هم نیازها و مشکلات یکدیگر را بیشتر درک کرده و با هم همکاری بهتری دارند.

وقتی ما به عقاید و ارزش های طرف مقابل احترام می گذاریم، ماده محترقه لازم برای اشتعال عشق و علاقه فراهم می شود. در محیط کار این فرصت وجود دارد که در مورد ارزش های طرف مقابل بیشتر بدانیم. حتی اگر در بسیاری موارد با او هم عقیده نباشیم اما فرصت و مجال کافی برای شناختن عقاید و ارزش های مختلف بین ما وجود دارد و این یک فرصت مناسب برای شناخت بهتر طرف مقابل است. البته اگر تنها به عقاید و ارزش های شغلی توجه نکرده و سایر مسائل را هم درنظر بگیریم.

همکاران مراقب باشید!

طبیعی است که در محیط کار، همکاران بیشتر همدیگر را می بینند و گاهی در کنار هم بودن در ساعات طولانی باعث ایجاد علاقه و عشق شدید می شود. این همان نقطه خطرناکی است که باید از آن پرهیز کنید. بهتر است مسئله را با هم مرور کنیم. اولا خانم ها و آقایان باید در محیط کار کاملا جدی بوده و تمام سعی و تلاششان ارائه خدمات شغلی به بهترین نحو باشد. پس محیط کار برای لوس بازی و یا وقت تلف کردن نیست.

حالا در این بین دو نفر به هم علاقه مند می شوند. در این زمان اصلا نباید جو کاری مختل شود و جدیت افراد از بین برود. هیچ کس نباید از این علاقه باخبر شود الا طرف مقابل و در زمان لازم. اگر غیر از این باشد رفتارهای ناشی از علاقه گل کرده عشقی، سطحی و احساسی شعله ور می شود.

ضمناهمکاران خیلی زود به این علاقه پی می برند و ممکن است این مسئله در محیط کار بین همه پخش شود و اگر شما در نهایت برای ازدواج به توافق نرسید، جو ایجاد شده برایتان مشکل ساز می شود.

پس بهتر است در محیط کار، تمام فکر و ذکرتان کار و تولید بهینه باشد و در شرایطی که حس کردید می توانید مسئله را با طرف مقابل در میان بگذارید از طریق خانواده ها اقدام کنید و تا مسئله قطعی نشده است از طرف مقابل خواهش کنید در محیط کار، هیچ کس مطلع نشود. یادتان باشد افراد بدجنس و مشکل ساز در همه جا حضور دارند.

از همکاری تا همزیستی

و اما اگر دو همکار در نهایت عقل و درایت و به دور از احساسات زودگذر با هم ازدواج کردند باید مسائلی را درنظر بگیرند. با توجه به اینکه این دو نفر از این پس کل شبانه روز را در کنار هم هستند، مسائلی مطرح می شود که قابل بحث است.

این حالت معایب و منافعی دارد. از فواید آن، این است که تنش های فکری هر دو نفر مشابه است، شرایط روحی و فکری همدیگر را بهتر درک می کنند، همدردی و همدلی آنها بیشتر است، آدم های اطرافشان مشترک است و در نتیجه صحبت ها و روابط آنها با سایرین وجه اشتراک بیشتری دارد و می توانند در صورت بروز مشکلات زندگی، یکدیگر را ازنظر شغلی پوشش دهند. اما عیب این ازدواج ها آن است که ممکن است این با هم بودن به صورت طولانی و دائم کمی خسته کننده باشد.

بهتر است در این شرایط با رعایت نکات زیر، همان علاقه و احترام اولیه را در روابط خود حفظ کرده و این عشق را تمام مدت شعله ور نگهدارید. بعد از ساعات کاری در مورد مسائل شغلی کمترصحبت کنید و در این زمینه محدودیت هایی را درنظر بگیرید. به همدیگر فرصت بدهید و به اموری که مورد علاقه فردی خودتان هست، بپردازید. سرگرمی ها و علایق شخصی را فراموش نکرده و به آنها احترام بگذارید. اوقاتی را با خانواده و دوستانتان سپری کرده و به خرید یا سایر فعالیت ها بپردازید. با زوج هایی رفت و آمد داشته باشید که همکارتان نیستند. سعی نکنید دوستان خانوادگی شما همه از همکارانتان باشند. هر سال یک برنامه مسافرتی داشته باشید و بهتر است همسفران شما همکارانتان نباشند.

دکتر جان گری ترجمه: فرشته آل علی

http://maktoobshop.com/


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.