(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

کوسن های گل رز

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/


کوسن های گل رز


این طرح یادآور سبکی متعلق به دهه 1950 میلادی است که امروزه نیز در اتاق های نشیمن استفاده می شود. برای تنوع بخشیدن به جزئیات این سبک از قوه تخیل خود استفاده کرده و تعداد رزهای روی هر کوسن را متناسب با اندازه آن انتخاب کنید. 



وسایل مورد نیاز:
دو عدد پارچه رومبلی مربع شکل به ضلع 45 سانتی متر به رنگ کرم، اتو، روزنامه، دو ورق استات A4، ورقه طلقی، اسپری رنگ، قیچی هویه کاری یا یک قیچی ظریف و تیز، رنگ پارچه به رنگ های سبز سیر، قرمز و زرشکی، قلم موی استنسیل، دو قطعه پارچه در اضلاع 30 در 45 سانتی متری به رنگ سبز سیر، دو کوسن به اضلاع 45 سانتی متر



1- قبل از شروع کار ابتدا پارچه ها را بشویید و قبل از برش نهایی برای دوخت روی کوسن، آن را اتو کنید. پس از برش، آن ها را برای اجرای چاپ رزها وری یک روزنامه قرار دهید تا رنگ ها از پشت پارچه به روزنامه جذب شود. سپس جای قرار گرفتن استنسیل شاخه گل های رز را روی پارچه مربع شکل مشخص کنید. طرح استنسیل مورد نیاز نیز مانند شکل بالا است.
2- با قیچی هویه کاری یا یک قیچی معمولی و تیز، استنسیل ساقه و سر 4 گل رز را طبق الگو روی کاغذ استات درآورید. شکل زمینه و طرح کلی گل رز را با اسپری قرمز، رنگ کنید. سپس داخل طرح کلی را با قلم موی استنسیل و رنگ قرمز رنگ کنید.



3- اجازه دهید رنگ زمینه کاملا خشک شود. سپس استنسیل گلبرگ های بزرگ رز را تهیه کنید و آن را روی طرح زمینه رز قرار دهید. داخل استنسیل را با رنگ زرشکی و قلم موی استنسیل رنگ کنید تا محدوده گلبرگ ها مشخص شود.



4- استنسیل شاخه گل رز را در مکان مناسب قرار دهید و داخل آن را با رنگ سبز سیر و قلم موی استنسیل رنگ کنید.



برای تهیه پوشش پشت کوسن از پارچه های 30 در 45 سانتی متری استفاده کنید و با قرار دادن دو تکه پارچه کنار هم و دوخت لبه های آن به پارچه کرم، پوشش پشت کوسن را آماده کنید. مقدار اضافه پارچه برای جای زیپ به کار برده می شود. توجه کنید که پوشش پشت کوسن را به روی اصلی پارچه کرم رنگ بدوزید تا پس از دوخت و دوز که کوسن را پشت و رو کردید، شکل نهایی کوسن تمیز از کار درآید.







5- به همین روش روی یک کوسن، یک شاخه گل روز و روی کوسن دیگر شاخه گل رز همانند تصویری که می بینید چاپ کنید. البته تعدا شاخه های گل روی کوسن ها به سلیقه خودتان بستگی دارد.
منبع:نشریه منزل ش 20
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.