(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

مسمومیت بارداری چیست؟


دکتر سیده سهیلا عارفی متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ ناباروری از انگستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:  مسمومیت حاملگی نوعی اختلال خطرناک در فشار خون،  در کارکرد کلیه و دستگاه عصبی مرکزی است.
 وی گفت:  مسمومیت حاملگی ممکن است از هفته 20 بارداری تا روز 7 بعد از زایمان رخ دهد که باید به آن توجه داشت.
 عارفی بیان کرد: علایم بیماری شامل افزایش قابل ملاحظه فشار خون هر چند در محدوده طبیعی قرار داشته باشد، پف کردن صورت،  دست ها و پاها که به هنگام صبح شدید تر است و افزایش وزن بیش از حد ( بیشتر از 4 کیلو گرم در ماه در سه ماهه آخر بارداری) و وجود پروتئین در ادرار است.
 عارفی گفت: پره اکلامپسی شدید با افزایش مداوم فشار خون ، تورم و پف کردن زیاد اندام ها، تاری دید، سر درد، تحریک پذیری،‌درد شکم نشان داده می شود.
 این متخصص خاطر نشان کرد:  نوع شدید و خطر ناک آن یعنی اکلامپسی با بدتر شدن علایم فوق، کشیدگی عضلات،  تشنج و اغما همراه است که منجر به عوارضی مانند سکته مغزی، افزایش خطر فشارخون بالا بدون ارتباط  یا بارداری بعد از 35 سالگی، تشنج و ورم ریه می شود.
عارفی متذکر شد:  آزمایشهای تشخیصی شامل آزمایش خون، بررسی ادرار 24 ساعته و سایر موارد برای رد کردن عوار ض است.
 وی در مورد درمان مسمومیت حاملگی اشاره کرد و گفت: نوع درمان به شدت بیماری بستگی دارد.
 عارفی افزود:  مراقبت در منزل برای علایم خفیف،  مراقبت در بیمارستان در صورت بدتر شدن شرایط و زایمان زود هنگام در صورت وخامت اوضاع از راههای درمان است که با توجه به صلاحدید و تشخیص پزشک انجام خواهد شد.
 وی توصیه کرد:  زنان باردار مسمومیت حاملگی را مورد اهمیت قرار داده و به نکات ذکر شده در این رابطه توجه کنند و در صورت عدم بی توجهی می توانند خطر ات زیادی به بار آورد./عط

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.