(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

کاهش استرس در دوران بارداری با موسیقی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


موسیقی اثرات مثبتی بر تمامی انسانها دارد.موسیقی، سبب ایجاد تغییرات روحی و کمک به بهبود و التیام بدن می شود و همچنین سبب کاهش فشار خون، کاهش ضربان قلب و کاهش هورمون های وابسته به استرس می شود.در مغز شما بیش از صد بیلیون سلول عصبی وجود دارد که با یکدیگر در ارتباط هستند. استرس از مهمترین مواردی است که سبب کاهش کارآیی مغز می شود. اثر موسیقی در ایجاد آرامش با موزیک های آرام و کلاسیک بیشتر دیده شده است.

خانم های باردار ممکن است بنا به دلایل مختلف دچار استرش شوند. دوارن بارداری را باید مدیریت کرد و تلاش کنیم به تمام چیز های خوبی که در انتظار ما خواهد بود بیاندیشیم. با تغذیه درست و ورزش (مخصوص دوران بارداری) به سلامت جسمی و روحی خود و نوزادمان کمک کنیم و خود رابرای مادر شدن آماده سازیم . این مسیر طولانی ممکن است گاهی همراه با استرس نیز باشد.

میزان پایین استرس در حاملگی طبیعی است ولی اضطراب بیش از حد می تواند می تواند اثرات نامناسبی در زمان بارداری داشته باشد. بنابراین حفظ آرامش در زمان حاملگی اهمیت زیادی دارد.

موسیقی می تواند سبب کاهش استرس در خانم های باردار شود. در یک مطالعه علمی نشان داده شده که خانم هایی که برای مدت دو هفته هر روز سی دقیقه موسیقی گوش کرده اند به طرز قابل توجهی از میزان اضطرابشان کاسته شده است. حاملگی یک مقطع حساس برای خانم هاست که بدلیل دوره طولانی آن می تواند ایجاد استرس کند. موسیقی عاملی بازدارنده، ساده، کم خرج و غیر تهاجمی برای استرس است.

موزیک آرام ذهن را آرام نموده و آنرا ریلکس می کند. همچنین بر روی عملکرد خودکار سیستم عصبی تاثیر می گذارد، تنفس را آرام می کند، ضربان قلب را پایین می آورد و بدن را در حالت آرامش کامل نگه می دارد. زمانیکه ذهن و جسم احساس آرامش کنند، استرس و افسردگی تا حد زیادی کاهش پیدا می کنند.

آیا موسیقی می تواند بر رشد مغزی نوزاد اثر کند؟

این یک سوال جالب برای مادران باردار است،به نظر می رسد که موسیقی های کلاسیک اثر مناسبی بر رشد مغزی نوزادان دارند. در بین موسیقیدان های کلاسیک آثار موزارت اثرات مفیدی داشته است. موسیقی می تواند سبب بهبود وضعیت خواب و بیداری نوزاد، رشد مناسب شناختی و بهبود یادگیری زبان شود.

به یاد داشته باشید در دوران بارداری داشتن آرامش بسیار مهم است و موسیقی بعنوان راهی لذت بخش، آرام بخش و مناسب توصیه می شود.

دکتر سوزان پیروان

متخصص زنان و زایمان

فلوشیپ ناباروری

مطالب پیشنهادی

ایجاد تعادل در بیماران مبتلا به ام اس

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.