(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

تغذیه جنین در شکم

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/


جنینی که در رحم دارید در مورد تغذیه شما و خودش، سخن می گوید.


 سه ماهه اول

     در این دوره رعایت یک برنامه غذایی مناسب و متعادل برای ترمیم و تکامل بافت های مادر     که عهده دار تغذیه و رشد جنین است بسیار مهم می باشد.


 

  من اینجا هستم، به من نگاه کنید. اسم من رویان است. گرچه هنوز به اندازه سر سنجاق هم نیستم   ولی همه توانایی هایم را از جفت می گیرم و برای اینکه تکامل پیدا کنم به شدت تلاش می کنم. تازه کار من شروع شده است و به کمک مواد مغذی که از طریق جفت دریافت می کنم باید چشم ها،

اووه!.....چقدر کار دارم.


   شکل می گیرند و اندام های داخلی ام مثل کبد، کلیه ها و ریه ها یم مشخص شده اند و قلبم به طپش  درآمده است.


  

 

      مادر، کلسیم، کلسیم را به من برسان، خواهش می کنم بیشتر شیریا ماست بخور چون دندانهایم    دارند شکل می گیرند. من خیلی رشد کرده ام حالا 17 سانتیمتر طول دارم و وزنم 28 گرم شده    است ولی هنوز خیلی کوچکم آنقدر که فقط در کف دست شما جای می گیرم.

 سر، بازوها و پنجه هایم دارند شکل می گیرند و خیلی آرام می توانم حرکت کنم.

 


         سه ماهه دوم


 

  حالا وزنم 105 گرم شده و 25 سانتیمتر طول دارم. بزودی حرکات و جنبش های مرا حس       خواهی کرد. عظلات قلبم به خوبی دستگاه گوارشم در حال تکامل است.کلیه هایم در جای خود قرار گرفته اند و چند چین روی پوستم ظاهر شده است.


 

  پاهایم بلندتر شده است کم کم حرکات مرا حس خواهی کرد. آخر من ورزش کردن را دوست دارم.   وزنم به 640 گرم رسیده و قدم 25 سانتیمتر است. دست هایم تکیه گاه منند. استخوان ها و دندان   هایم را ساخته ام.

   مغزم هنوز در حال تکامل است. من به شیر بیشتری نیاز دارم.


 

     نگاه کن مادر، من در یک مرحله بحرانی از تکامل مغزم هستم، هر چیز را که بخوری منهم       دریافت می کنم هنوز هم دارم رشد می کنم وزنم 910 گرم شده.

 


     سه ماهه سوم


    
 دارم چربی ذخیره می کنم تا مرا بعد از تولد در برابر سرما محافظت کند. الان 5/1      کیلوگرم وزن دارم. چشم ها و ریه هایم تکامل یافته اند و ناخن های انگشتانم دارند خودشان را نشان میدهند.

                                             من حالا می توانم به طرف پایین بچرخم.

 


    
  

  وزنم به سرعت دارد زیاد می شود حالا 3/2 کیلوگرم وزن دارم. مواد غذایی انرژی زا مثل نان،   برنج و روغن که می خوری من بهتر وزن می گیرم.

 میوه ها هم سرشار از ویتامین هستند و وقتی می خوری من بهتر رشد می کنم و مقاوم تر می       شوم. استخوان انگشت ها و پنجه هایم محکم تر شده اند در حالی که دندان هایم هنوزبه تکامل خود ادامه می دهند. هنوز هم احتیاج دارم که روزی 4 لیوان شیر بخوری ضمنا مشغول ذخیره کردن آهن در کبدم هستم.

 این کار مرا از کم خونی نجات می دهد.

 این کار مرا با خوردن گوشت و یا جانشین های آن، قرص آهن، سبزی های سبز و نان سبوس دار  تامین کن. من حالا مزه ها را هم تشخیص می دهم.

                                     رفلکس هم دارم و رفتارهایم نیز مشخص شده است.

     

    
روز بزرگی در پیش است. بنابر این باید غذای بیشتری به من برسد. همه اعضاء بدنم، ریه ها، اعضاء جنسی و به خصوص مغزم تقریبا کامل شده اند.

دارم خودم را زیبا می کنم. چین ها و قرمزی پوستم کمتر شده اند. هنوز هم دارم وزن می گیرم تا به کلی چین های پوستم را از بین ببرم بنابراین غذاهای انرژی زا، آهن دار و میوه، یادت نرود. وزن من موقع تولد حدود 7/2 تا 5/3 کیلوگرم خواهد بود.

مادر جان، مراقب باش، من به زودی خواهم آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.