(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

راههای کاهش درد نزدیکی

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/

 





درد در هنگام مقاربت زیاد است واز هر 4 نفر 3 نفر از زنان در هنگام مقاربت درد زیادی را متحمل می شوند و در طول زمان این درد را خواهند داشت.

برای برخی از زنان، درد تنها یک مشکل موقتی و برای برخی دیگر یک مشکل طولانی مدت خواهد بود.


چه چیزی باعث درد در حین مقاربت جنسی است؟


1) درد در هنگام رابطه جنسی ممکن است علامتی از یک مشکل زنانگی مانند اندومتریوز یا کیست تخمدان باشد.

2) درد در هنگام رابطه جنسی نیزممکن است ناشی از مشکلات با پاسخ های جنسی مانند فقدان میل به رابطه جنسی و یا عدم انگیختگی (تغییرات جسمی و روحی که در بدن به عنوان یک نتیجه تحریک جنسی رخ می دهد) باشد.


درد در هنگام رابطه جنسی کجا احساس می شود؟


شما ممکن است درد را در فرج خود را احساس کنید، در منطقه اطراف مهبل (واژن) خود به نام هشتی و یا در داخل واژن . همچنین شما می توانید درد خود را در کمر، لگن ورحم یا مثانه احساس کنید.


آناتومی لگن زن شامل : لوله های فالوپ، لب اصلی،رحم،،گردنه ،تخمدان ،مجرای خروجی مثانه ،میاندوراه، لب کوچک ،چوچوله،هشتی ،مهبل ،مقعد می باشد.

چه زمانی باید مراقبت های بهداشتی در مورد رابطه جنسی دردناک ارائه شود؟


اگر شما درد مکرر و شدید در طی رابطه جنسی دارید، باید یک پزشک را ملاقات کنید. هم می توانید راه حلی برای درد خود پیدا کنید وهم اگر دارای مشکلات جنسی هستید ،انها را هم حل کنید.

چه چیزی باعث پاسخ های جنسی مشکل زا می شود؟


شایع ترین دلایل در میان افراد موارد زیر می باشند : 

•  شرایط ذهنی واحساسات شما مانند: ترس، گناه، شرم، خجالت، یا ناراحتی در مورد داشتن رابطه جنسی .هنگامی که شما نمی توانید عضلات پای خود راشل کنید،نه انگیختگی لازم را دارید ویا برای شما دشوار است در نتیجه ممکن است دچار درد شوید. استرس و خستگی نیز می تواند تمایلات جنسی شما را در یک رابطه جنسی تحت تاثیر قرار دهد.

• مشکلات و مسائل ارتباطی با شریک زندگی خود،ممکن است با پاسخ جنسی شما تداخل ایجاد کند. عدم تطابق ،میل به رابطه جنسی را کاهش می دهد.

• بسیاری از داروها از جمله قرص های کنترل بارداری وداروهای ضد دردهم می توانند میل جنسی را کاهش دهند.

• شرایط پزشکی و جراحی به طور غیر مستقیم می توانند برپاسخ های جنسی تاثیر گذارند. این شرایط شامل : آرتریت، دیابت، سرطان و شرایط تیروئیدی می باشد. برخی از زنان که عمل جراحی بر روی بدنشان انجام گرفته است با توجه به تصویر نامناسبی که از بدن خود دارند تمایلی برای رابطه جنسی ندارند.

•  اگر شما یا شریک زندگی شما دارای یک مشکل جنسی باشید می تواند در ایجاد رابطه جنسی ،اضطراب ایجاد کند. اگر شریک زندگی شما برای اختلال نعوظ خود ازمواد مخدر

استفاده می کند ممکن است در ارگاسمش تاخیر ایجاد شود وهمین امر منجر به طولانی شدن مدت مقاربت  شود و مقاربت دردناک خواهد شد.


انواع شرایط زنان که می تواند هنگام رابطه جنسی، درد را به همراه داشته باشد عبارتند از:


درد در طی مقاربت جنسی می تواند یک علامت هشدار دهنده ای از شرایط زنان باشد. برخی از این شرایط  اگر درمان نشود می تواند منجربه مشکلات دیگری شود:

• برخی از اختلالات پوستی ،که در نتیجه یک زخم یا شکاف هنگام مقاربت ایجاد شود. درماتیت ،تماس پوستی شایعی است که بر فرج ایجاد می شود. این واکنش نسبت به یک ماده تحریک کننده است مانند صابون های معطر که ممکن است با خارش، سوزش و درد همراه شود. درمان اختلالات پوستی بستگی به نوع اختلال است.


• ولوودینیا ،یک اختلال درد بر فرج است. وقتی درد در منطقه هشتی (در اطراف منطقه باز کردن واژن) قرار دارد و آن به عنوان سندرم وستیبولیتیس فرج (VVS) شناخته شده است. درمان های بسیاری وجود دارد.از جمله اقدامات مراقبت از خود :دارو یا در صورت نیازعمل جراحی انجام می شود.

 

• تغییرات هورمونی در طول یائسگی که میزان کاهش هورمون زنانه استروژن را به دنبال دارد که باعث خشکی واژن می  شود وهورمون درمانی یک گزینه درمانی است ویا با استفاده از روان کننده در هنگام رابطه جنسی و یا یک مرطوب کننده واژن می توان درد را کاهش داد.


• التهاب واژن، واژینیت یا التهاب مهبل، می تواند توسط  نوعی قارچ یا عفونت باکتریایی ایجاد شود. نشانه های آن ، ترشحات و خارش و سوزش در واژن و فرج می باشد. واژینیت می تواند با دارو درمان می شوند.

• واژینیسموس: واژینیسموس انقباض (سفت کردن) ورفلکس عضلات مهبل (واژن) است.درد هنگام واژینیسموس ممکن است شما سعی کنیداز مقاربت جنسی اجتناب کنید. واژینیسموس می تواند با اشکال مختلف درمان شود.


• زایمان زنانی که اپی زیاتومی یا اشک در کف لگن هنگام زایمان داشته اند درد را در هنگام رابطه جنسی  باعث شود که ممکن است برای چندین ماه به طول بی انجامد. درمان شامل درمان فیزیکی، داروها یا جراحی است.


• دیگر علل درد: لگن، اندومتریوز و چسبندگی است که با درد در هنگام رابطه جنسی همراه است.

 

تاریخچه پزشکی و جنسی شما، علائم و نشانه ها و یافته های معاینه فیزیکی عوامل مهم در تعیین علت درد شما هستند. گاهی اوقات، آزمایشات لازم برای پیدا کردن علت درد انجام می گیرد. معاینه یا سونوگرافی لگن اغلب سرنخی را در مورد علل برخی از انواع درد در اختیار قررار می دهد. علاوه بر این، گاهی اوقات روش لاپاراسکوپی هم لازم است انجام گردد.

همچنین شما می توانید در مورد داروهایی که مصرف می کردید یا می کنید و حوادث گذشته ممکن است رابطه جنسی شما را تحت تاثیر قرار داده باشد مانند :سوء استفاده جنسی و... همه عوامل را مورد بررسی قرار دهید.

درد در هنگام رابطه جنسی:


• استفاده از روان کننده ها مانند : گریس محلول در آب یک انتخاب خوب می باشد، اگر شما تجربه سوزش واژن یا حساسیت دارید از مواد سیلیکونی یا کاندوم آغشته به مواد لغزنده می توانید استفاده کنید.


• زمانی را برای رابطه جنسی انتخاب کنید که  نه شما و نه شریک زندگی تان خسته  یا مضطرب نباشید.


• در مورد احساسات ودرد ها ویا نقاط لذت خود با شریک جنسیتان صحبت کنید.

• سعی کنید فعالیت های جنسی که می تواند باعث درد شود را انجام ندهید. به عنوان مثال، اگر مقاربت دردناکی دارید  بهتر است شما و همسرتان بررابط جنسی غیر دردناک تمرکز کنید.


• سعی کنید فقط دخول نداشته باشید واز فعالیت هایی از قبیل ماساژ استفاده کنید.


• سعی کنید قبل ازرابطه جنسی موارد زیر را رعایت کنید: مثانه خالی، یک حمام آب گرم و استفاده ازمسکن برای کاهش درد

• برای تسکین سوزش بعد از مقاربت، یخ یا ژل منجمد را به صورت بسته بندی شده در یک حوله کوچک در محل فرج قرار دهید.

مطالب پیشنهادی

ایجاد تعادل در بیماران مبتلا به ام اس

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

نقش مردان در زمینه بهداشت باروری همسران
کاهش مرگ و میر زنان باردار با برنامه مادری ایمن
مادران شاغل و نگهداری کودکان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.