(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

سفره عقد ومحتوای ان

 بنام او که عشق را آفرید


(ومن ایابه ان خلق من انفسکم ازواجا لتسسکنو الیها و جعل بینکم مود ته و رحمته ان فی ذالک لایات لقوم یتفکرون )


(و باز یکی از آیات لطف الهی آن است که برای شما جفتی از جنس خودتان بیافرید که در بر او آرامش گیرید و با هم انس و الفت بگیرید و میان شما رأفت و مهربانی برقرار نموده همانا در این امر نیز برای شما مردم با فترت ، ادله علم و حکمت حق آشکار است )


تقدیم به شما عزیزان ، پیوندتان مبارک و خوشبختی همیشه قرین راهتان باد .


و سفره عقد هم یکی دیگر از این دلایل محکم است که اهمیت دادن به خانواده نوشناخت  مسئولیتها و آ گاهی داشتن از آنچه که در قبال آن قبول مسئولیت می کنیم . و همان گونه که قبل از ساختن هر بنای عظیمی ماکت آن را میسازیم تا تمام جوانب کار را بررسی کنیم و کمی و کاستیها را جبران کنیم در ساختن بنای عظیم خانواده هم نیاز به ماکتی داریم که ارکان سعادت و خوشبختی را در آن بررسی کنیم .


سفره ای که فراروی شما در نهایت زیبائی گسترده شده است همان ماکت زندگی سعادتمندی است که شما و همه آرزوی آن را دارند .


و آن چه که درون سفره جای داده اید نشانه و لازمه یک زندگی سعادتمند میباشد که امیدواریم با بیان نکاتی از آن بتوانم برزیبائی و حلاوت آن بیفزایم تا خاطرات آن همیشه ایام جزوزیباترین خاطرات شما قرار گیرد و هدیه ای باشد برای شما عزیزان و همه دختران و پسرانی که چون شما برسر این سفره می نشینند و خواهان سعادت و خوشبختی می باشند .


اما سفره ای که فراروی شما در نهایت سلیقه گسترده شده است و شما را به این نتیجه رسانیده که تنها نمی توان در آن قدم گذاشت پس همواره و همسری دلسوز و مهربان و غمخواری فداکار میباید که به برکت همراهی و همدلی او قدم در این راه گذاشت


و حال ضمن برپائی جشنی به شکرانه این انتخاب در کنار آئینه تمام نمای راه یعنی سفره عقد قرار گرفته اید .


سفره ای سفید که خود بیانگر راه زندگی و سفیدی آن به نشانی روشنی و سفیدی بخت شما است .


و اما قرآن و جانمازی که به عنوان اولین خرید و اولین چیزی که داخل سفره عقد قرار می گیرد سمبل ایمان به خداوند و نماز که رکن اصلی ایمان است قرآن این کتاب آسمانی که به حق کتاب زندگی لقب گرفته است بهترین راهنمای سعادت و خوشبختی انسانها است .


پس اولین توشه راه سعادت و خوشبختی ایمان به خداوند و برخوردارشدن از دستورات قرآن میباشد اما آئینه که در انتهای سفره قرار گرفته است و آن چه را که درروی سفره چیده شده است بدون کم یا زیاد ، زیبا و زشت جلوه دادن آنها ، صادقانه در خود منعکس نموده است نه خوبیها را زیاد جلوه داده است نه بدی ها را زیبا آنچه را که می بینید عین حقیقت است . دومین توشه این راه یعنی صداقت ،راستی و رازداری است که همچون آئینه بسیار شکننده میباشد و همانگونه که بزرگان سفارش نموده اند : مبادا آئینه بختت بشکند که در حقیقت کنایه از آن دارد که مبادا صداقت و راستی و رازداری ات بشکند .


اما دو شمعدانی که کنار ائینه به آرامی می سوزند و با روشنی بخشیدن به دیگران حدیث ایثار و فداکاری را زنده  می کنند . بله این شما عزیزان هستید که همچون پدر و مادر خود بیانگر حدیث ایثار و فداکاری به نسل بعد باشید و آرام آرام بسوزید تا روشنی بخش راه فرزندانتان باشید پس سومین توشه راه ایثار و فداکاری است .


و اما گردو و فندق و بادام که بسیار زیبا جلوه گر شده اند نمایانگر مشکلات و گرفتاری های ریز ودرشت است که در راه زندگی پیش روی شما قرار میگیرند هرچند بعضی مثل گردو بزرگ و پوستی سخت خواهند داشت و بعضی مثل بادام کوچک و کوچکتر خواهند بود پس مشکلات هر چه باشند بزرگ و سخت ، کوچک و سست باید آن را شکافت آنگاه خواهید دید که چه مغز شیرینی درون آنهاست که همان تجارب زندگی است که خواهید اندوخت و گاه ممکن است که در درون آن چیزی نباشد . بله بعضی از مشکلات ظاهراً مشکل هستند نه عمیقاً پس با صبروبردباری باید آنها را بیان کرد و از پیش رو برداشت . صبروبردباری و شکیبائی در برابر مشکلات پیام و یا توشه چهارم راه سعادت و خوشبختی است و اما نان و سبزی که بسیار زیبا تزئین شده است و دو دست لباس و جواهرات که در زمانهای نه چندان دور رسم بود و در کنار سفره عقد قرار می گرفت که حکایت از داشتن و نداشتن می کنند که این اصلی است جدا نشدنی از زندگی . از داشتن نمی گویم چرا که می دانم آنچه  که هست و در طول این راه بدست خواهد آمد مال شماست و باید درراه بهتر شدن زندگی صرف شود ولی روی دیگر آن سکه نداشتن است باید دانست که زندگی همیشه بر یک محور نمی گردد در داشتن بحثی نیست اما نداشتن . آیا حاضرید در زمان نداشتن باز هم کنار هم بمانید و یارویاور هم باشید و با نان و پنیروسبزی بسازید ؟ بله پنجمین توشه این راه قناعت و بلند نظری است که نهایت ارزش بشری است .


و اما تخم مرغ که نطفه ای است زنده وبه نشانه فرزندانی است که مایل به داشتن آنها می باشید ششمین پیام یا توشه این راه داشتن فرزندان و به وجود آمدن نسل دیگر است که تداوم بخش راه شما باشد .


و اما سینی بسیار زیبائی که بنام آطل و باطل در کنار سفره خود نمائی می کند که برای دور بودن از چشم زخم دیگران آن را بر سر سفره عقد می گذارند حکایت از باطل بودن هر حرف جزحرف حق می کند . دخالتهای نا بجای دیگران را نادیده بگیرید و آنچه را که لازمه سعادت و نیک بختی میباشد در کتاب آسمانی که به حق راهنمای سعادت دنیا و آخرت بشر میباشد جستجو کند که بدون شک پیدا خواهید کرد . پس شناخت حق از باطل هفتمین توشه راه شماست و اما عسل این شهد شیرین و گوارا که اولین لحظه دیدار کام یکدیگر را با آن شیرین می کنید که هم نشانه رضایت شماست و هم بیانگر احساس شما که همیشه زندگی را در کام هم همچون عسل شیرین کنید و همیشه همراه و همدل هم باشید و در طول زندگی غمخوار یکدیگر باشید و سختی و خستگی راه را از دوش یکدیگر بردارید .

http://www.novinpendargroup.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.