(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

رابطه جنسی در سالمندی

مسن تر شدن می تواند چالش های جدید جنسی بهمراه داشته باشد -- و همچنین لذت جنسی جدید. 
در طول دو دهه گذشته ، در مطالعات متعددی، داشتن رابطه جنسی خوب در سنین 60 ،70 و بالاتر از آن، تردیدهای مختصری را بهمراه داشته است. اما مطالعات کمّی، همیشه نمی تواند آنچکه در سکس سالمندان مورد پسند است را نشان دهد -- از جمله لذت و مشکلات آن.

مورد زن و شوهری که اخیرا با آنها مشاوره داشتم را در نظر بگیرید. هر دوی آنها در دهه 70سن خود بسر میبردند و هر دو در موردزندگی جنسی خود نگران بودند. مشکل چه بود؟ زن تمایل به برقراری رابطه جنسی بیشتری نسبت به شوهر داشت. در نتیجه ، می ترسید که دیگر جذابیتی برای همسرش نداشته باشد، و احساس بدی داشت در مورد میل کم جنسی و نیزنعوظ کوتاه مدت و عدم توانایی همسرش در ارضای تمایلات او. 

تمام مشکلات جسمی و روانی سالمندان در روابط جنسی غیرمعمول نیست(طبیعی است)، بدن (و ذهن) آنها به طرز چشمگیری می تواند در سنین 60 و 70 تغییر کند.

داروهای معینی از قبیل فشار خون و افسردگی ، می تواند میل جنسی را کاهش دهد. بنابراین ، بیش از حد ، می تواند به کاهش سطح هورمون تستوسترون در مردان و زنان کمک کند. آسیبهای عصبی می تواند بر توانایی انسان برای بدست آوردن و حفظ نعوظ، آسیب برسانند. و میزان پایین استروژن می تواند بافتهای واژن زن را نازک و خشک کند، و در نتیجه مقاربت ناخوشایند باشد. 

از نگاه احساسی ، مشکلات رابطه طولانی و فعال ممکن است به تمایل بستگی داشته باشد ، به عنوان تعدیل کردن شرم از ناتوانی بدن. و یا هر یک از شریک جنسی می توانند از ضربه ای شدیدی که به زندگی جنسی خود یا شریک او وارد شده رنج ببرد، یا شریک دیگر بخاطر بیماری یا جراحت ناتوان باشد.

درمان جنسی سالمندان 
بسیاری از مسائل که روی تمایلات جنسی سالمندان تاثیر میگذارد می تواند درمان شود. اما اکثر مطالعات نشان میدهد سالمندان در مورد روابط جنسی با پزشکان گفتگو نمیکنند، شاید به دلیل اینکه اعتقاد دارند چنین بحثهائی تابو(ممنوع) هستند. 

با این حال، مهم است که در صورت نیاز، تقاضای کمک شود. رابطه جنسی منظم، جریان گردش خون اندام تناسلی را روان میکند (که موجب افزایش لذت میشود). همچنین به این زن و شوهر برای زنده ماندن در نشیب و فراز روابط طولانی زندگی کمک می کند. 
در یک مورد از زن و شوهرهای مسن، مردی را دیدم که دکتر برای افزایش میل جنسی، به او مکمل های تستوسترون داده بود. من هم به این زن و شوهر در مورد راه های لذت بردن از رابطه جنسی بدون مقاربت آموزشهائی دادم، از جمله تماس جنسی دهنی و فرم های دیگر عشقبازی ، پس انسان می تواند خودش برخی از اضطراب هایش را رایگان درمان کند.

نکات سکسی برای سالمندان 
آخرین شنیده هایم حاکی از این بود که، بیماران هفتاد ساله من با بهره گیری از حالت های جدید زناشوئی از نظر جنسی شاد و سالم بودند. 

در صورتی که مشکل شما علت های پزشکی دارد به دکتر مراجعه کنید و راه حل بخواهید. 

از روان کننده ها برای کمک به خشکی واژن استفاده کنید. 

با استمناء به ارضای تمایلات اجابت نشده، دست پیدا کنید. 

با عشقبازی شروع کنید. مردان مسن تر برای تحریک شدن، بیشتر به لمس کردن نیاز دارند، و زنان مسن تر با لمس کردن به واژن روان شده میرسند. 

جهت خرید مقالات جامع و کامل پزشکی ، بهداشتی و اجتماعی و... و فقط با پرداخت 500 تا 2000 تومان

به سایت زیرمراجعه نمایید.

http://www.novinpendargroup.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.