(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

رژیم غذایی سوپ کلم ( CABBAGE SOUP)


پژوهشگران عقیده دارند؛ بهترین رژیم غذایی برای کم کردن وزن، سوپ کلم است زیرا هیچگونه انرژی در بدن تولید نمی کند و در عین حال مقداری املاح و ویتامین های ضروری را نیز به بدن می رساند.

در یک بررسی علمی ثابت شد، رژیم سوپ کلم می تواند حدود 4 کیلو از وزن بدن را در مدت یک هفته کاهش دهد.



بنابراین گزارش؛ برای رعایت این رژیم مصرف روزی دو بارسوپ کلم بدون چربی همراه با سبزی و میوه، شیر بدون چربی و کمی گوشت توصیه شده ونوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز و همچنین چند فنجان چای در این مدت ضروریست.
این گزارش می افزاید؛ اگر کسی بخواهد بیشتر از یک هفته این رژیم را ادامه دهد باید چند روزی آن را قطع کرده و پس ازداشتن رژیم غذایی معمولی دوباره آن را شروع کند.
گفتنی است؛ این رژیم برای مدت کوتاه ضرری ندارد ولی در درازمدت ممکن است ناهنجاری هایی را به وجود اورد زیرا رژیم سخت و کنترل شده ای است.


این یک رژیم غذایی کم کالری است و در هر نوبت به مدت هفت روز باید پیروی کرد این رژیم از نظر تغذیه ای بی ارزش است و راهی مناسب برای کاهش وزن نیست تدوین گر این برنامه می گوید با خوردن هر مقدار سوپ کلم که فرد بخواهد برای مدت 7 روز،  می تواند وزن خود را در حد 4.5 - 6.8 کیلوگرم کاهش دهد.

 سوپ کلم ترکیبی از انواع سبزیجات کم کالری با گوجه فرنگی کنسرو شده، سوپ پیاز طعم دار مخلوط ، عصاره یا آب سبزیجات است در این رژیم غذای فرد سوپ کلم به میزان نامحدود مصرف کرده و در کنار آن روز اول هر گونه میوه جز موز روز دوم سبزیجات به صورت نامحدود، سیب زمینی پخته با کره روز سوم هرگونه میوه جز موز، سبزیجات به صورت نامحدود روز چهارم تا 8 عدد موز به همراه شیر بدون چربی به صورت نامحدود. روز پنجم مقدار زیادی گوشت گاو به همراه گوجه فرنگی کنسروی، 6- 8 لیوان آب روز ششم گوشت گاو و سبزیجات به صورت نامحدود روز هفتم برنج قهوه ای ، آب میوه های شیرین نشده میان وعده ها نیز سوپ کلم می باشد و مصرف نان الکل و نوشابه های گاز دار در این رژیم غذایی ممنوع است .

این رژیم غذایی کاهش وزن سریع می دهد که عمده آن آب بدن است این رژیم یک روش ایمن برای کاهش وزن در دراز مدت نیست و به محض اتمام دوره باعث ولع بیشتر شده و دوباره فرد چاق می شود.

مواد لازم:
۴ لیتر آب
 ۴ عدد پیاز درشت خرد شده
۴ حبه سیر له شده
۴ هویج خرد شده نگینی
 ۴ عدد کدو سبز خرد شده نگینی
۲۰۰ گرم گل کلم خرد شده
۲ عدد فلفل دلمه ای خرد شده
۲ شاخه کرفس ریز شده
۶ عدد گوجه پوست گرفته
۲ قطعه عصاره آب مرغ یا یک لیوان آب مرغ بدون روغن
روش تهیه :
مواد را داخل قابلمه ریخته نمک، فلفل و پودر کاری را به دلخواه اضافه کنید. سپس در ظرف را بسته تا مواد حدوداً ۱۵ دقیقه به خوبی پخته و نرم شوند. بهتر است از له شدن مواد جلوگیری شود تا ویتامین سبزیجات حفظ شود. هر بار که احساس گرسنگی کردید از این سوپ میل کنید.
خاصیت این سوپ باعث می شود که با هر بار مصرف لاغرتر شوید. این رژیم غذایی در مورد بیماران قلبی یا کسانی که عمل جراحی دارند توصیه می شود تا وزن آنها کمتر شود و خوشبختانه برعکس برخی رژیم های لاغری هیچ ریسکی در برنخواهد داشت. این سوپ علاوه بر سوزاندن چربی های اضافی باعث تمیز شدن سیستم گوارشی می شود.
منبع:pezeshkan.org
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.