(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

جراحی زیبایی شکم

جراحی زیبایی شکم

جراحی شکم

ابدومینوپلاستی-جراحی زیبایی شکم

یکی از شایع ترین شکایات مراجعین در جراحی های زیبایی مشکلات مربوط به ناحیه شکم  و پهلو ها است که این افراد از برجستگی و چاقی بیش از حد این ناحیه ، شلی وافتادگی پوست شکم و یا وجود ترک های فراوان در پوست شکم خود رنج میبرند . برای این افرادپیدا کردن لباس مناسب سخت و پوشیدن بسیاری از لباس ها غیر ممکن است . در بسیاری از موارد انجام حرکات ورزشی دشوار میشود وگاهی فرد دچار کمردرد و عفونتهای پوستی زیر چین شکم میشود.

افرادی که به دلیل چاقی احشائی یا چاقی درون‌شکمی مراجعه می‌کنند

 جدار شکم در اکثر موارد شل بوده و احشاء شکمی همگی به بیرون برجسته شده‌اند این افراداز بزرگی وچربی زیاد احشاء داخلی شکمی اطلاع ندارد و تمام آن را به چاقی و چربی موضعی شکم نسبت می‌دهد. وقتی به این بیمار گفته می‌شود که جدار شکم‌شان را سفت کنند با این کار اندازه شکم تغییر واضحی نمی‌کند چرا که به دلیل فشار بالای احشاء داخل شکمی امکان سفت کردن جدار شکم وجود ندارد. این دسته از افراد باید در اسرع وقت توسط متخصص گوارش و یا تغذیه ویزیت شوند و درمان چاقی داخل شکمی و اصلاح وضعیت نفخ گوارشی در آنها انجام شوند و بعد از بهبود وضعیت فوق در صورتی‌که چاقی موضعی در شکم و پهلوها و یا شلی جدار شکم وجود داشت نسبت به اصلاح آن اقدام کنند

افرادی که جدار شکم شل و اویزان دارند بهترین انتخاب برای عمل جراحی زیبایی شکم هستند.افتادگی جدار شکم بعد از زایمان یا کاهش وزن دیده میشود.

چه کسانی مناسب جراحی زیبایی شکم نیستند

۱- خانمهایی که قصد بارداری مجدد دارند

۲- افرادی که هنوز قصد کاهش وزن دارند

 روشهای جراحی زیبایی شکم  

۱- جراحی شکم به تنهایی

۲-جراحی شکم همراه با لیپوساکشن و یا لیزر لیپولیز

۳-لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز به تنهایی

ابدومینوپلاستی-جراحی زیبایی شکم
در عمل جراحی زیبایی شکم برشی در قسمت تحتانی شکم (مثل   برش سزارین ولی طویل تر از آن) روی پوست شکم داده میشود و تمام پوست و چربی جدار شکم در پایین ناف برداشته شده و ناف طبیعی بیمار حفظ میشود تا بعدا از سوراخ جدیدی در پوست خارج شود سپس پوست باقی مانده شکم در بالاتر از ناف تا حدودی از عضلات جدار شکم جدا میشود تا اجازه دهد که پوست باقی مانده را بتوانیم به اندازه کافی بکشیم تا بتوانیم آن را به لبه پایینی برش شکم متصل کنیم  .در طی این عمل چنانچه عضلات جدار شکم بخصوص در خط وسط  در بالا و پایین ناف شل شده باشد (این وضعیت بیشتر در خانمهایی شایع است یک یا چند بار حاملگی داشته اند) ترمیم میشود تا هم برآمدگی جدار شکم کم شده وشکم صافتر شود و هم خط کمر باریکتر شود.باید توجه داشت که بزرگی و بر آمدگی شکم فقط بعلت شل بودن جدار شکم نیست و تجمع زیاد چربی در داخل شکم در اطراف احشاء شکمی در افراد چاق (که تنها راه درمان آن کاهش وزن است) و تجمع چربی زیر پوست شکم در این افراد از علل دیگر آن  میباشد..با لیپوساکشن هم فقط میتوان چربی زیر پوستی را کم کرد و با توجه به اینکه با لیپوساکشن در حین عمل فقط چند لیتر (حداکثر ۶-۴) میتوان چربی خارج کرد پس اگر افراد انتظار بالایی از نتیجه این عمل دارند و میخواهند شکم آنها کاملا صاف  وگود شود باید با کاهش وزن به وزن طبیعی نزدیکتر شوند و چربی داخل شکم و زیر پوستی را به حداقل برسانند . در این عمل تماما از بخیه های قابل جذب استفاده شده وبه طریق پلاستیک دوخته میشود . با تکنیکهای خاصی ناف به محل جدیدش دوخته میشود بطوریکه بعد از عمل اندازه آن طبیعی شده کمی در گودی قرار میگیرد ومحل بخیه ها مشخص نمیشود و شکل کاملا جذابی پیدا میکند.
 

طول برش جراحی زیبایی شکم بسته به فرم افتادگی ومقدار پوست اضافه در ناحیه شکم و پهلو برای هر فردی فرق میکند. جهت تعیین طول تقریبی برش میتوانید در حالت نشسته کمی به جلو خم شوید خطی که در چین زیر شکم تشکیل  میشود تقریبا معادل با طول برش خواهد شد.خط برش جراحی کاملا توسط لباس زیر پوشیده و پنهان خواهد شد.

  جراحی شکم همراه با لیپوساکشن یالیپو آبدومینوپلاستی 
 

لیپو آبدومینوپلاستی چگونه انجام می شود ؟
 

این روش ترکیبی از لیپوساکشن و جراحی شکم است که در یک جلسه انجام می شود. در لیپو آبدومینوپلاستی ابتدا لیپوساکشن کل شکم انجام می شود. این کار باعث شل شدن پوست می شود. سپس برش پوستی مانند آبدومینوپلاستی داده می شود ولی آزادسازی فلپ به طور کامل انجام نشده و تا ناف و دور آن انجام می شود 
سپس آزادسازی فلپ در بالای ناف به صورت محدود با زدن تونل به عرض حدود 4سانتی متر تا قسمت تحتانی استخوان جناغ انجام می شود،در نتیجه بیشتر عروق خونی،لنفاتیک و اعصاب حفظ می شوند . حدود 80درصد خون رسانی دیواره شکم از طریق عروق خونی پرفوران صورت می گیرد که در این روش اکثر آنها حفظ می شوند در صورت لزوم عضلات شکم در خط وسط در بالا و پایین ناف دوخته می شوند(پلیسه می شوند )در اثر لیپوساکشن فلپ پوستی بسیار انعطاف پذیر می شود و به اسانی به سمت پایین کشیده می شود و قسمت اضافی پوست برداشته وپوست دوخته می وشد و در نهایت محل ناف مشخص و بعد از دادن برش روی آن ،ناف بیرون آورده شده و بازسازی آن انجام می شود 
در چه بیمارانی می توان جراحی زیبایی شکم و لیپوساکشن را انجام داد؟
در اکثر بیمارانی که کاندید عمل جراحی شکم میباشند،می توان لیپو آبدومینوپلاستی را انجام داد

آیا می توان جراحی زیبایی شکم را با لیپوساکشن سایر قسمت ها در یک جلسه انجام داد؟
بله،می توا ن لیپوساکشن پشت یا کمر را همراه با لیپو آبدومینوپلاستی در یک جلسه انجام داد ولی  نواحی دیگر از جمله ران و باسن  را بهتر است به جلسات بعد موکول کرد زیرا زمان عمل طولانی میشود. 

مزایای روش جراحی شکم همراه با ساکشن کدام است؟

:مزایای این روش عبارتند از 
1خونریزی کمتر 
2به خاطر انجام لیپوساکشن شکل شکم بهتر می شود و نمای نیمرخ بیمار طبیعی تر است 
3بیشتر شریان های تغذیه کننده مهم،لنفاتیک و اعصاب جدار شکم حفظ می شوند 
4حس ناحیه بالای عانه و قمست تحتانی شکم بهتر حفظ می شود و درد بعد از عمل کمتر است 
5میزان عوارض بعد از عمل جراحی شکم (هماتوم،سروما،نکروز و باز شدن زخم)در این روش کمتر است 
6سیر بهبودی بعد از عمل سریع ایت و نیز ترخیص بیمار زودتر انجام می شود 
7اندازه برش در این روش کوتاه تر است و احتمال اضافه آمدن پوست در گوشه های برش (Dogears)در این روش بسیار کم است. 

8میزان ایمنی این روش (در مقایسه با رو ش کلاسیک )برای افراد سیگاری بیشتر است  

-ابدومینو پلاستی دورتادور-جراحی زیبایی دورتادور شکم

این عمل یک عمل جراحی وسیع شکم به همراه لیفت باسن است.اسکار این عمل دورتادور بدن بوده و به ان لیفت بدن گفته میشود.این عمل برای بیمارانی  که کاهش وزن زیاد دارند مناسب است 

 حداکثر کاهش وزن با عمل جراحی شکم  چقدر است ؟

و آیا  عمل جراحی شکم روشی برای کاهش وزن محسوب می‌شود؟ 

بسیار مهم است که بدانیم عمل جراحی  زیبایی شکم  و لیپو ابدومینوپلاستی هیچ‌کدام برای کاهش وزن انجام نمی‌شوند و این عمل‌ها تنها برای کاهش سایز و تناسب اندام هستند. حداکثر وزنی که بیمار ازدست می‌دهد بین سه  تا چهار کیلوگرم است.د.

امادگی های قبل از عمل


انجام ازمایشات لازم مانند

CBC-FBS-BUN-CR-U A-HBSAG -HBSAB-HCVAB-HIV TEST

مشاوره قلب برای افراد بالای ۴۰ سال؛سونوگرافی جدار و یا داخل شکم در صورت شک به ضایعه؛افراد سیگاری باید یک ماه قبل از عمل سیگار را ترک کنند و تا دو هفته بعد از عمل سیگار نکشند زیرا سیگار عوارض زیادی داشته از جمله اینکه مانع ترمیم زخم میشود.

در صورت شک به فتق جدار شکم بهتر است قبل از عمل جراحی زیبایی  شکم سونوگرافی جدار شکم انجام شود.

لیپوساکشن یا لیزر لیپولیز به تنهایی

در زنان ومردانی که افتادگی و شلی پوست شکم ندارند نیازی به عمل جراحی نیست.معمولاخانمهایی که بارداری و زایمان نداشته اند پوست  سفتی دارند وچاقی شکم با لیزر یا لیپوساکشن به تنهایی اصلاح میشود. 

عوارض عمل جراحی زیبایی شکم

خطرات عمل زیبایی شکم شامل:امبولی ؛ترومبوز؛عوارض قلبی و ریوی؛عفونت

لخته شدن خون وعفونت از عوارض خیلی نادر ولی جدی هستند.عفونت با انتی بیوتیک و درناژ درمان میشود.

بیشترین عارضه ای که بیمار را نگران می کنداسکار برش جراحی می باشدکه اگر دستورات پزشک مربوطه رعایت شود به حداقل می رسد.گاهی پوست  جدار شکم بدنبال جراحی دچار بی حسی میشود که ممکن است تا چند ماه ادامه پیدا کند.یکی از شایعترین عوارض تورم محل عمل است که مهم نبوده و بهبود می یابد.گاهی در زیر پوست مایع سروما جمع میشود که اکثرا خودبخود بهبود یافته و در غیر اینصورت نیاز است با سرنگ تخلیه شود.

دستورات بعد از عمل جراحی شکم

 بیمار باید حداقل ۲۴ ساعت در مرکزی که عمل شده بستری باشد.روز بعد میتواند مرخص شود.بیمار بهتر است بمدت یک هفته چه در حالت ایستاده یادرحالت خوابیده از ناحیه لگن کمی خم و زاویه دار باشد تا محل بخیه ها تحت کشش نباشد.بعد از عمل تا دوماه  باید از گن مناسب استفاده شود. با نظر جراح مربوطه بعد از عمل میتوان از پمادهایی برای ترمیم بهتر زخم استفاده کرد.در مراحل اولیه بعد از عمل میتوان از لیزرهای کم توان برای ترمیم بهتر زخم بهره برد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.