(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

اگر میخواهید مبتلا به سکته نشوید، شکلات قهوه ای بخورید


Image result for ‫مزایای شکلات قهوه ای‬‎

خوردن شکلات تیره که که بیشتر در روزهای خاص مثل ولنتانین معروف است، به نظر میرسد که با کاهش خطر سکته و کاهش احتمال مرگ بعد از آن ارتباط داشته باشد. البته خوردن زیاد شکلات تیره نه تنها مفید نیست، بلکه برای سلامت قلب مضر است.


مطالعه مروری نشان میدهد که شکلات تیره دارای مزایای مفیدی است، بنابراین در انتخاب شکلاتها بهترین نوع آن شکلات تیره خواهد بود. در این مطالعه محققان انجمن علمی اعصاب آمریکا دریافتند ارتباط واضحی بین مصرف شکلات و خطر سکته یا مرگ در اثر سکته وجود ندارد اما میزان سکته در میان افرادی که شکلات تیره را یک بار در هفته مصرف میکنند 22 درصد کمتر است و حتی میزان مرگ در یک سوم از افرادی که از این شکلات استفاده میکنند تا 46 درصد در افرادی که در هفته یک بار 50 گرم از این شکلات استفاده میکنند، کمتر است.


مزایای شکلات تیره به دلیل وجود آنتیاکسیدانهای موجود در شکلات است که به نام فلاونید خوانده میشوند. در سالهای قبل تصور میشد که مصرف شکلات تیره به دلیل دارا بودن LDL یا کلسترول بد شیوع بیماریهای قلبی را افزایش میدهد اما امروزه مشخص شده است که همه شکلاتها شبیه به هم هستند.


به گفته محققان شاید سایر عوامل به غیر از خود شکلات سبب کاهش خطر سکته شوند، چرا که افرادی که شکلات تیره مصرف میکنند، احتمالا دارای وضعیت اقتصادی بهتری بوده و دسترسی بهتری به مراقبتهای بهداشتی دارند، بیشتر ورزش میکنند و به سلامت خود اهمیت بیشتری میدهند. مصرف مقدار کمی شکلات تیره میتواند به کاهش فشارخون کمک کرده و میزان خونرسانی به مغز و عروق مغزی را بهتر کند.


یک فنجان چای سبز به همراه یک تکه کوچک شکلات تلخ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.