(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

معجونی برای پوست‏های آسیب دیده


چرا وقتی می‏توان با خوردن میوه و سبزیجات، جلوی این مشکلات را گرفت، سراغ روش‌های پرهزینه برویم؟ معجون کیوی و شکلات با خواصی که به همراه دارد، قادر است به مرور زمان به شما پوستی شفاف هدیه کند.

معجونی برای پوست‏های آسیب دیده _629.jpg

این روزها برای جوان‏سازی پوست محصولات متنوع بی‏شماری به بازار آمده. اما همه می‏دانیم که هیچ چیز مثل روش‌های طبیعی کارساز نیستند. البته روش‌های پیشرفته درمانی هم به جای خود در برطرف کردن برخی مشکلات پوستی موثرند، اما چرا وقتی می‏توان با خوردن میوه و سبزیجات، جلوی این مشکلات را گرفت، سراغ روش‌های پرهزینه برویم؟ شکلات یکی از خوراکی‏هایی است که برای درمان مشکلات پوستی شناخته شده است. معجون کیوی و شکلات با خواصی که به همراه دارد، قادر است به مرور زمان به شما پوستی شفاف هدیه کند.


مواد لازم برای تهیه یک لیوان اسموتی جهت شادابی و شفافیت بیشتر پوست:


 کیوی: سه عدد
 پودرکاکائو: یک قاشق غذاخوری
  موز: دو عدد کوچک
  چای نعناع: یک فنجان
  اسفناج: دو دسته کوچک
  بلوبری: سه تا چهار عدد

طرز تهیه:

1. در مورد چای نعناع باید گفت که می‌توانید از دو گزینه استفاده کنید یا استفاده از چای کیسه‌ای یا خود گیاه نعناع را به‌صورت تازه یا خشک دم کنید که البته ما دومین گزینه را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر کمبود وقت دارید می‌توانید گزینه اول را انتخاب کنید.

2. میوه بلوبری را می‏توان بیشتر در فصل تابستان پیدا کرد، اما برای تهیه این اسموتی در این فصل‏ می‏توانید بسته‌بندی شده آن را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کنید. اما فراموش نکنید در این فصل بلوبری به‌صورت یخ زده و بسته‌بندی به فروش می‏رسد، به همین دلیل بهتر است به تنهایی خورده نشود و در موادی مثل اسموتی‏ها، بستنی یا کیک‏ها مخلوط شود تا طعم بهتری از آن را بچشید.

3. یک بسته کوچک از میوه بلوبری، قیمت نسبتا بالایی دارد، به همین دلیل برای مقرون به‌صرفه بودن این معجون می‏توانید انگور را جایگزین این میوه کنید. این میوه به‌صورت گلخانه‏ای در فصل زمستان در بازارهای میوه به فروش می‏رسد. همچنین وجود آنتی‌اکسیدان در انگور باعث شده است تا به‌عنوان یکی دیگر از میوه‌های کمک‌رسان پوست شناخته شود.

یک آبرسان خوراکی

چه کسی شکلات دوست ندارد؟ در جواب باید گفت بیشتر افراد اگر ترس از اضافه‌وزن و کالری بالا نداشته باشند، عاشق این خوراکی هستند. اما آیا می‌دانستید جدا از طعم و مزه جالب آن، شکلات یا پودر آن هم برای پوست بسیار منفعت دارد؟ پودرشکلات یک منبع غنی از آهن، کلسیم و ویتامین‌های A، 1B، C، D و E، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست که همگی دست‌به‌دست هم داده‏اند تا پوست‌تان را شفاف کنند. این خوراکی خوشمزه گردش خون را بهبود می‏بخشد و باعث می‏شود آبرسانی پوست صورت‌تان افزایش پیدا کند. شکلات استرس را کاهش می‌دهد و به همین دلیل از ترشح بیش از حد هورمون‌های استرس جلوگیری کرده و درنتیجه چین و چروک و خطوط ریز را ازبین می‏برد. همچنین ماسک کاکائو می‏تواند در درمان آکنه پوستی موثر واقع شود.

کیوی؛ ضد خشکی و التهاب

کیوی به‌دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از مواد مغذی ازجمله ویتامین C و فلاونوئیدهای مختلف شما را سالم نگه می‌دارد و از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. اگر به‌دنبال منبعی برای ویتامین E هستید، بهتر است کیوی را وارد برنامه غذایی خود کنید؛ زیرا این ویتامین نقش مهمی در پیشگیری از انواع سرطان‏ها دارد. همچنین اسید چرب امگا 3 در کیوی باعث می‏شود تا پوست کمتر درمعرض التهاب و خشکی‌پوست قرار بگیرد.

ویژه پوست‌های آکنه‌دار

نعناع یا دمکرده آن خواص بیشماری برای جسم و روح افراد به همراه دارد، اما اگر بخواهید از خواص آن در این اسموتی مطلع شوید، بهتر است بدانید به‌دلیل داشتن خاصیت بتاکاروتن قادر است با آکنه‌های پوستی مقابله کرده و به پوست، نرمی و طراوت ببخشد. همچنین ساقه و روغن طبیعی به‌دست آمده از درخت نعناع، درمان موثری برای سرطان‌های پوست، کبد، ریه و لوزالمعده به‌شمار می‌رود.

سیب سبز


پنج دستورالعمل زیبایی پوست با آب سیب زمینی


مطالب پیشنهادی:

مشکلات نظام سلامت در کشور ایران

مشکلات موجود در سیستم واردات وصادرات

نحوه ارائه خدمات بهداشتی درمانی در برخی کشورهای دنیا

نقش سازمانهای بیمه گر اجتماعی و خصوصی در اقتصاد سلامت

http://maktoobshop.com

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.