(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

راز سلامتی با گیاه جینسینگ ( Ginseng)


یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد "جینسینگ" می باشد که بهتر است آن را "گیاه جوانی" یا "نوش دارو" بنامیم. ریشه جینسینگ از معروفترین داروهای چینی می باشد که از دوران کهن تاریخ حدود بیش از 5000 سال تا حال همواره آثار شفابخش آن مورد توجه حکمای طب سنتی چینی قرار داشته است و دارد، جالب بدونید مارکوپولو در مورداین گیاه شگفت و کمیاب ودارویی که میتواند،بیشتر ازصدها سال زندگی کند،نوشته است،جینسینگ گیاهی بسیار نیرو بخش و درحفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی بدن ،مخصوصا مبتلایان به ام اس نقش به سزایی دارد.لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

از نظر ترکیبات شیمیایی برای اینکه به اسرار خواص شفابخش این ریشه پی برده شود ،از سالیان دور مطالعات وسیعی صورت گرفته و آنچه که تا به حال گزارش شده است این است که ،این گیاه دارای ترکیباتی خاص به نام جینسینوساید(ginsenoside )، گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین،مواد صابونی،یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D،ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است.

خواص جینسینگ به طور کلی .

* افزایش توان ذهنی
* افزایش قدرت جسمانی
* بهبود فعالیت حافظه
* افزایش شادابی و نشاط
* افزایش قدرت تحمل و پایداری
* از بین بردن استرس
* مقابله با پیری و عوارض آن
* تقویت سیستم ایمنی بدن
* تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن
* جلوگیری از سردرد
* بهبود بی خوابی و بد خوابی
* کاهش عوارض یائسگی
* برطرف ساختن یا بهبود مشکلات جنسی
* رفع خستگی، ضعف و بی حالی
* افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی
* تنظیم فشار خون (کاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)
* تنظیم سطح قند خون بدن
* مقابله با افسردگی
* تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن وتقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان و درمان عقیم بودن در مردان و نازایی در بانوان ،
* کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان
* درمان بیمارانی که از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شکایت دارند
* قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

عوارض جانبی
اگرچه جینسینگ عموما بی خطر است، اما مصرف زیاد ان عوارض جانبی دارد. سردرد، بی قراری، مشکلات خواب، بی نظمی در ضربان قلب، تحریک پذیری، ، اسهال، استفراغ و خون دماغ از عوارض جانبی آن است.مراقب باشید، افرادی که به برخی از بیماری ها خاص و سرطانی مبتلا هستند،، باید از مصرف مقدار زیاد یا طولانی مدت جینسینگ پرهیز کنند، و کسانی که، وارفارین و داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف می کنند، باید با نظر پزشک مربوطه جینسینگ مصرف کنند.همین طور * افراد مبتلا به دیابت (باید مراقب افت قند خون باشند)و نیز* زنان باردار و شیرده مراقب باشید(جینسینگ شبیه هورمون استروژن عمل می کند)* مصرف جینسینگ برای کودکان زیر 10 سال اکیدا ممنوع میباشد همچنین باید از مصرف سایر مواد محرک مانند چای، قهوه و نوشابه های کولادار همراه با جینسینگ خودداری نمود.

مطالب پیشنهادی:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.