(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

«تخم‌شربتی» و یک دنیا خواص



تخم‌شربتی در حقیقت دانه‌های گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات موسیلاژی (لعاب‌دار) به‌صورت محلول در آب (شربت) استفاده می‌شود.

خواص تخم شربتی
*نگهداشتن فشار خون متعادل:مشکل دیگری که دامن‌گیر دنیا از جمله کشور ما شده فشار خون است ،فشار خون انسان ممکن است بعد از غذا بخصوص اگر غذاهای پر نشاسته خورده شود، بالا میرود و باعث احساس خستگی و کمبود انرژی میگردد. با متعادل نگهداشتن فشار خون، نه تنها شانس مبتلا شدن به بیماری دیابت کم میشود، بلکه انسان در طول روز انرژی متعادلی خواهد داشت. اگر شما تخم شربتی را با غذای خود بنوشید، خاصیت ژله بودن آن، باعث میشود که مواد نشاسته ای به تدریج شکر موجود در خود را آزاد کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت،

* از تخم شربتی برای درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوءهاضمه و بی نظمی کارکرد روده‌ها استفاده می‌شود.لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید که میتواند رافع التهابات دستگاه و مجاری ادرار باشد..

*دارای مقدار فراوانی روغن اومگا۳ میباشد.تخم شربتی به شما انرژی فراوانی میبخشد برای تمام طول روز،و همچنین تخم شربتی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدانت میباشد که شما را جوان نگه میدارد
*تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و در عین حال آن‌هایی که در جذب کلسیم مشکل دارند بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان‌ها می‌شود

روش مصرف
یک قاشق غذا خوری از تخم شربتی به طور کامل در آب باز شده را به شیر و یا هر شربتی که دوست دارید اضافه کنید و بنوشید.

*برای تقویت قلب: یک قاشق مرباخوری تخم شربتی طور کامل در آب باز شده را در عرق بید مشک یا نسترن بریزید و بنوشید.

* برای تقویت اعصاب: روزانه یک یا دو بار یک قاشق مرباخوری تخم شربت یطور کامل در آب باز شده را در عرق بادرنجبویه مخلوط کنید و آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید.

* برای تنگی نفس، سرفه‌های خشک: یک قاشق مرباخوری تخم شربتی بطور کامل در آب باز شده را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و آن بنوشید.

یک قاشق مرباخوری از تخم شربتی به طور کامل در آب باز شده را با زنجبیل و عسل حل کنید در درمان آسم، سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و برونشیت موثر است.
******************
بهترین روش شربت تخم شربتی :
تخم شربتی…۱ قاشق غذاخوری ..عسل……1 قاشق غذاخوری
آب …..نصف لیوان..عرق کاسنی یا بید مشک یا گلاب……نصف لیوان

دستور تهیه این شربت خوشمزه :- اول باید تخم شربتی ها رو خیس کنیم تا لعاب بندازه۲- همه ی مواد را با هم مخلوط میکنیم ( در صورت تمایل زعفران را هم اضافه کنید)
******************
هشدار: .تخم شربتی در عین حال که فوائد بسیاری برای سلامتی دارد ممکن است این دانه‌های کوچک که منبع غنی از فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب امگا3 هستند نباید به شکل خشک و خام مصرف شوند.در صورت استفاده نادرست مشکل‌ساز میشود، این دانه‌ها پیش از آنکه خورده شوند باید به میزان کافی در مایع بمانند تا به خوبی از هم باز شوند.در صورتی که تخم شربتی در مری از هم باز شود ژلی تولید می‌کند که موجب انسداد راه مری می‌شود.تخم شربتی از این قابلیت برخوردار است تا 27 برابر وزن خود آب جذب کند. به همین دلیل افرادی که سابقه ابتلا به مشکلات بلعیدن را دارند باید مراقب باشند و تخم شربتی را تنها زمانی مصرف کنند که پیش از هضم شدن به طور کامل در آب باز شده باشد.

******
مضرات: اشخاص مبتلا به کرم معده نباید زیاد از تخم شربتی استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.