(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

نامزدتان را تحسین کنید

نامزدتان را تحسین کنید


در جهان امروز، آموزش کلید رشد و توسعة کشورها به شمار می‌آید.

http://maktoobshop.com/


همه ما در مقابل افکار و اعمال اطرافیان و دوستان واکنش های خاصی نشان می دهیم؛ عصبانی می شویم، به وجد می آییم، آنها را تحسین و تشویق می کنیم و... ستایش و تحسین افراد باعث تشویق آنها در انجام کارهای خوب و طرد کارهای بدشان می شود. این را روانشناسان می گویند و معتقدند که هر انسانی در هر سن و سالی که باشد دوست دارد در مرکز توجه اطرافیان قرار بگیرد و مدام مورد تعریف و تمجید باشد.

رعایت این اصل در زندگی زناشویی نیز مزایای بسیاری به همراه داشته و شیرینی آن را دو چندان می کند. زن و مرد باید سعی کنند که از همان ابتدای دوران آشنایی و نامزدی نسبت به این اصل مهم توجه ویژه ای مبذول دارند. زیرا تعریف و تحسین از همسر به او نیرویی دو چندان داده و وی را در مقابله با مشکلات و سختی های زندگی به خصوص مشکلات و فشارهای مالی و عاطفی دوران پر استرس عقد توانمندتر و مقاومتر می کند. در واقع تحسین و تشکر از همسر به خاطر کوچکترین و بزرگترین کارهایش باعث ایجاد حس شادی و سرزندگی در فرد شده و او را نسبت به زندگی مشترک آینده اش دلگرم و امیدوار می گرداند. 
وقتی فردی به هر دلیلی همسر خود را تحسین می کند به او این پیام را می رساند که قدر لطف و محبتش را دانسته و آنها را جزء‌ وظایف فرد مقابل نمی داند. البته افراد باید در این راستا به برخی اصول مهم و اساسی توجه نمایند.

- تعریف و تمجید باید به جا و به موقع باشد. یعنی اگر فرد مقابل کاری یا لطفی در حق ما کرد باید در همان لحظه از وی تشکر کرده و او را تحسین کنیم. سپردن این کار به زمان های بعد هم باعث فراموشی آن شده و هم ارزش کار فرد مقابل و ارزش تحسین ما را از بین می برد.

- تعریف و تمجید باید به اندازه باشد. به بیان دیگر اگر فردی مدام و بدون دلیل از همسرش تعریف کند، این ذهنیت به او منتقل می شود که همسرش به صورت نمادین و به قول معروف الکی در حال تعریف از اوست و او هیچ ویژگی مثبتی ندارد که همسرش واقعا او را تحسین کند. در عین حال روحیه چاپلوسی و دروغ گویی در میان همسران را باب می کند. 

- در هنگام تحسین فرد مقابل باید از لحنی گرم و صمیمی استفاده کنیم تا هم به دل فرد مقابل بنشیند و هم باورکند.
از افکار منفی و غلطی مثل این که «تعریف باعث پررو شدن فرد مقابل می شود»، «وظیفه اش را انجام داده»،‌ «مردم چند برابر این کارها را بریا همسرشان می کنند» و... بپرهیزید. این افکار شما را از داشتن یک یزندگی موفق فردی و اجتماعی باز داشته و فردی متوقع و مغرور بار می آورد


- هنگام تعریف از نامزدتان سعی کنید دستهایش را در میان دستهایتان بفشارید و به چشمانش نگاه کنید. این امر عمق تحسین شما را چند برابر می کند. 
- از افکار منفی و غلطی مثل این که «تعریف باعث پررو شدن فرد مقابل می شود»، «وظیفه اش را انجام داده»،‌ «مردم چند برابر این کارها را بریا همسرشان می کنند» و... بپرهیزید. این افکار شما را از داشتن یک یزندگی موفق فردی و اجتماعی باز داشته و فردی متوقع و مغرور بار می آورد.

- از تشویق و تحسین به عنوان یک خصیصه نیکوی اخلاقی بهره مند باشید نه یک تکنیک (چاپلوسی) برای رسیدن به اهداف ریز و درشتتان.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.