(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

برای خستگی پاییزه چه بخوریم ؟


در جهان امروز، آموزش کلید رشد و توسعة کشورها به شمار می‌آید.

http://maktoobshop.com/


سلامت نیوز : پاییز که می‌رسد خیلی‌ها احساس خستگی و افسردگی می‌کنند. همین که خورشید زود غروب می‌کند و نور کمتر می‌شود افسردگی نیز سراغ آدم را می‌گیرد. انگار پاها جان ندارند و صبح که می‌شود چشم‌ها به زور باز می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ با فرا رسیدن پاییز و فصل سرما همه این چیزها طبیعی است. در واقع اسمش را «افسردگی فصلی» گذاشته‌اند که خستگی زیاد هم یکی از علائم همین افسردگی است. خوشبختانه برای این کاهش انرژی و خستگی راه‌حل‌هایی وجود دارد. باید راه چاره را در بشقاب‌هایتان جست‌وجو کنید. با ما باشید تا با چند ماده غذایی نیروبخش و ضدخستگی آشنا شوید.

میوه‌های خشک

اگر می‌خواهید در طول روز به اصطلاح «بمب تکانتان ندهد» زردآلوی خشک، آلوی خشک یا کشمش را دریابید. میوه‌های خشک سرشار از آهن هستند و خواص ضد خستگی دارند. این میوه‌ها مواد معدنی بیشتری نسبت به انواع تازه‌شان دارند. در واقع با خوردن میوه‌های خشک منیزیم، کلسیم و پتاسیم جذب خواهید کرد. اگر این روزها بی انرژی و کسل شده‌اید حتماً به سراغ این میوه‌ها بروید. البته باید بدانید که میوه‌های خشک سرشار از قند هستند و نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کنید. در واقع میوه‌های خشک انرژی و کالری فراوانی دارند.

موز

میزان ویتامین‌های موز مانند ویتامین B6، C و منیزیم و گلوسیدها باعث شده است که این میوه نیز در بین مواد غذایی نیروزا و انرژی‌بخش جا داشته باشد. بهتر است موزهای نسبتا سبز را انتخاب کنید چون هر چه موز رسیده‌تر باشد میزان ویتامین‌های آن کاهش می‌یابد و قندهای دیر جذب موجود در آن به قندهای زود جذب تبدیل می‌شود. اگر نمی‌خواهید چاق شوید نباید در مصرف این میوه زیاده‌روی کنید چون یکی از میوه‌های پرکالری محسوب می‌شود.اگر اهل ورزش هستید باید بدانید که مصرف موز قبل از شروع فعالیت‌تان فوق‌العاده است به خاطر اینکه انرژی‌تان را دوبرابر می‌کند.

کیوی

بارها در همین بخش خودمان گفته‌ایم که ویتامین C موجود در کیوی حتی از پرتقال هم بیشتر است. باید بدانید که ویتامین C برای اینکه در فصل سرما احساس شادابی و نشاط کنید لازم و ضروری است. در واقع این ویتامین یک ویتامین ضدخستگی فوق‌العاده است. ویتامین C برای جذب آهن نیز لازم است. برای همین باید مواد غذایی سرشار از آهن را به همراه مواد غذایی حاوی ویتامین C میل کنید. باید بدانید که آهن نیز نقش موثری در تولید انرژی و شادابی بدن دارد.

گوشت قرمز

کمبود آهن، شما را دچار خستگی زودگذر یا حتی خستگی مزمن می‌کند و باعث می‌شود مدام احساس ضعف کنید. برای اینکه نیازتان به آهن را تامین کنید گوشت قرمز، گوشت مرغ و گوشت بوقلمون را دریابید. آهن موجود در این مواد غذایی بهتر جذب بدن می‌شود. افراد گیاه‌خوار نیز باید با مصرف حبوباتی مانند عدس یا سبزی‌های برگ سبز، آهن مورد نیاز خود را تامین کنند.

آجیل

تمام میوه‌های صدفی، حاوی امگا 3 و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. در واقع آجیل‌ها تامین کننده ویتامین‌های E،B1 و B6 و همچنین پتاسیم و آهن هستند. البته آجیل از پروتئین نیز بی‌بهره نیست. این مواد مغذی باعث می‌شوند که بدنتان نیروی مضاعف کسب کند. اما حواستان باشد که آجیل‌ها سرشار از چربی بوده و کالری بالایی دارند برای همین هم اگر دغدغه اضافه‌وزن دارید بهتر است در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید.

پاستا

پاستاها و دیگر غلات کامل مانند گندم، برنج، کینوا و غیره سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده هستند یعنی جزو قندهای دیر جذب هستند. برای همین هم به تدریج جذب بدن می‌شوند و انرژی طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. توجه داشته باشید که باید انواع کامل و سبوس‌دار این مواد غذایی را انتخاب کنید نه انواع تصفیه‌شده که فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

پرتقال

گفتیم که ویتامین C پرتقال کمتر از کیوی است با این حال همین پرتقال 80 درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تامین می‌کند. برای همین نباید از آن صرف‌نظر کنید. بهتر است یک روز پرتقال و روز دیگر کیوی میل کنید و البته مرکبات دیگر را نیز فراموش نکنید تا پاییز و زمستان امسال شاداب و پرانرژی باشید.

شکلات سیاه

آدم‌های خوش‌خوراک خیلی خوب می‌دانند که شکلات سیاه سرشار از منیزیم است. منیزیم هم یک ماده ضدخستگی بسیار قوی محسوب می‌شود. باید بدانید که این شکلات نشاط‌آور است و افسردگی را از شما دور می‌کند. البته باید در انتخاب شکلات سیاه دقت کنید. هر چه میزان کاکائوی موجود در آن بیشتر باشد بهتر است چون در این صورت چربی کمتری هم دارد.

ماهی

ماهی آزاد مانند ماهی‌های چرب دیگر سرشار از امگا 3‌ است. این اسیدهای چرب نیز هم یار سلامتی و خوش‌اندامی هستند. ماهی آزاد همچنین حاوی پروتئین، ویتامین D، ویتامین B12، B6 و پتاسیم می‌باشد. همه این ویتامین‌ها با خستگی مقابله می‌کنند و انرژی‌تان را در طول روز بالا می‌برند.


مطالب پیشنهادی

اثر شن‌های روان یا غبار غلیظ بر سلامت انسان

آثار جانبی تشعشع لامپ های کم مصرف بر چشم و پوست

پیامدها و راهکارهای جلوگیری از تخلفات موتورسواران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.