(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

خواص میوه ها و سبزیجات را از رنگشان بشناسید

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


وقتى صحبت از ارزش غذایى رنگ‌ها مى شود، باید گفت هیچ رنگى بر رنگ هاى دیگر برترى ندارد؛ براى این کار به طیف کاملى از رنگ‌ها احتیاج داریم تا ببینیم هر رنگ چه فوایدى دارد. در ادامه خواص رنگ‌های میوه‌ها و سبزیجات را بیان می‌کنیم:

- سبز:
غذاهاى سبز رنگ مانند اسفناج، کاهو ، نخودفرنگی، لوبیا سبز، بروکلی و انواع سبزیجات حاوى مواد شیمیایى ضد سرطان هستند مثل انواع ایزوتیوسیانیت‌ها. در عین حال آنها حاوى لوتئین و زیزانتین هستند که این دو آنتى اکسیدان خطر از بین رفتن شبکیه را که یکى از علل اصلى نابینایى است، کاهش مى‌دهند. میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ خاصیت ضد عفونی‌ کنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند. سبزیجات سبز رنگ در درمان بیماری‌ های ریوی و کلیوی بسیار موثر است و در بهبود بیماری‌های قلبی مصرف فراوان دارد.

- زرد:
رنگی شادی‌آفرین ، میوه‌ها و سبزیجات زردرنگ حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای ترکیبات فیتوشیمیک مانند کاروتنوئیدها و فلاوونوئیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید هستند که در بیشتر خوراکی‌ها وجود داشته و به طور طبیعی التهاب را کاهش می‌دهند.
این ترکیبات فیتوشیمیک خواص آنتی اکسیدانی و ضدسرطانی دارند. این ترکیبات همچنین قوه‌ی بینایی را تقویت کرده و سلامت قلب را تضمین می‌کنند. میوه‌ها و سبزیجات زرد رنگ برای افرادی که از بیماری‌های عصبی رنج می‌برند توصیه شده است (زرد آلو ، موز ، انبه ، گلابی ، سیب)

- نارنجى:
میوه های نارنجی رنگ به دلیل وجود کارتنوئید به پیشگیری از سرطان، بازسازی DNA و جذب ویتامین A در بدن کمک می کنند.
هویج، کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین، هلو مرکبات و گرمک چنین خاصیتی دارند تا حدودی از ایجاد پوکی استخوان نیز جلوگیری می کنند.
این میوه‌ها حاوى بتاکاروتن هستند که باعث تقویت سیستم ایمنى می‌شوند ، بینایی و پوست شمارا تقویت میکنند و از آسیب هاى ناشى از رادیکال هاى آزاد که باعث پیرى زودرس مى شوند پیشگیرى مى کنند.

- قرمز:
مواد غذایی قرمز رنگ جزء بهترین مواد برای سلامتی هستند که مصرف آنها در طول سال توصیه می شود. مواد غذایی قرمز رنگ، بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلـب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت‌کننده روده و کبد است. این مواد پر انرژی و برای افراد کم خون و افرادی که کمبود آهن دارند بسیار مناسب است از رشد تومورها جلوگیری می کند، کلسترول بد را کاهش می دهد و رادیکال های آزاد مضر را از بین می برد.

مواد غذایى قرمز رنگ لیکوپن دارند. این ماده یک ضدسرطان شناخته شده است. اسید موجود در این مواد نیز خطر آسیب دیدن DNA را کاهش مى دهد. گوجه فرنگی و هندوانه دارای لیکوپین هستند که یک ماده قوی ضد سرطان هستند . ( گیلاس ، انار ، توت فرنگی ، هندوانه ،گوجه فرنگی)

- بنفش:
اکثر میوه و سبزیجاتی که رنگشان بنفش است حاوی آنتوسیانین‌ها و ترکیبات فنولیکی هستند. این دو ترکیب قوی دارای خواص ضد پیری می‌باشند. از این گذشته این میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌ها نیز هستند. میوه و سبزیجات آبی رنگ رگ‌های خونی، رباط‌ها و غضروف‌ها را از گزند آسیب‌ها حفظ می‌کنند. این مواد غذایی مفید با کاهش تخریب بافت‌های بدن از خطر ابتلا به سرطان پیشگیری به عمل می‌آورند. علاوه بر این میوه و سبزیجات آبی رنگ سلامت حافظه و مجاری ادرار را بالا می‌برند.
توصیه می‌کنیم برای استفاده از این آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها، انگور، آلو، بلوبری، شاه توت و غیره میل کنید.

- سفید:
پیاز، سیر، پیازچه ، تره فرنگی و موسیر حاوى آلیسین و کوئرستین هستند که هر دو آنها خطر حمله قلبى را کاهش می‌دهند و به عملکرد سیستم ایمنى بهبود مى‌بخشند. استفاده پیاز و سیر خطر ابتلا به چندین سرطان را کاهش می‌دهد ،گل کلم نیز حاوى سولفورافان است که یک ماده ضد سرطان به شمار می‌رود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.