(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

انزال زودرس در آقایان



وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


فقر دانش جنسی در کشور های جهان سوم، ناتوانی جنسی را به همراه دارد.

در ابتدا مرکز مشاوره دکتر رادمنش و کلینیک سلامت خانواده به قصد آموزش حرفه ای آنلاین دانش جنسی و مهارت های زندگی برای مردم ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. در یک دهه اخیر آمار به ما نشان داد که اغلب مراجعین این مرکز از کشور های جهان سوم (نظیر عراق، افغانستان، تاجیکستان، ایران، پاکستان و...) بوده اند. در مصاحبه با مراجعین از کشور های جهان سوم متوجه شدیم که نه تنها نهاد خانواده در جهت آموزش حرفه ای دانش جنسی و مهارت های زندگی برای فرزندان اقدامی نداشته اند، بلکه سایر نهاد های مرتبط با موضوع نیز برنامه جامع و عملی در جامعه نداشته اند. لذا روزانه چندین هزار نفر از کشور های جهان سوم به این مرکز برای آموزش دانش جنسی مراجعه می نمایند.

فعالیت جنسی نظیر سایر فعالیت های دیگر (نظیر خوردن و آشامیدن) دارای اصولی است که باید رعایت شود. این بدین معنی است که همانطوریکه چنانچه در خوردن و آشامیدن رعایت اصول سلامتی نشود، فرد دچار چاقی، دیابت، فشار خون و سایر امراض می شود، عدم رعایت اصول سلامتی در فعالیت های جنسی منجر به ناتوانی جنسی در فرد می شود.

در کشور های جهان سوم درمان به پیشگیری اولویت دارد و این خود یک اصل نادرست است. کسی که به مرحله درمان می افتد، یعنی بخشی از بدن وی آسیب دیده است و در اغلب موارد (نظیر سرطان) بخش آسیب دیده غیر قابل درمان است (نظیر میوه ای که نیمی از آن گندیده باشد). ناتوانی جنسی عمر شما را تباه می کند. اکنون که در نیمه دوم از عمر خود قرار دارید بهتر است پیشگیری را برای نیمه ای که تباه نشده است اجرا کنید تا شاید از این پس زندگی زناشویی لذتبخشی را تجربه کنید.

فعالیت جنسی معادله ای دو طرفه است. این بدین معنی است که اگر مرد دچار ناتوانی جنسی شود، زن نیز از این رابطه آسیب می بیند و بر عکس. پس در درمان یا پیشگیری هر دو طرف معادله باید همکاری مستمر داشته باشند. انزال زودرس می تواند رابطه مشترک دو نفر را دچار اختلال کرده و حتی گاهی مانع باردار شدن زن شود.

انزال زودرس که شایع ترین مشکل مربوط به انزال می باشد، به معنی خروج زود هنگام منی/اسپرم در عمل جنسی است که ممکن است درست قبل از دخول، یا بلافاصله و به محض ورود آلت مرد در واژن زن اتفاق بیافتد.

به عبارت دیگر، انزال زودرس را می توان عدم توانایی در کنترل انزال خود دانست. علائم بالینی انزال زودرس روانی هستند؛ یعنی اگر مردی بر این باور باشد که او انزال زودرس دارد، پس این فرد دچار انزال زودرس است.

در تحقیقاتی که از پانصد زوج در پنج قاره مختلف صورت گرفته، معلوم گردیده که حد متوسط زمانی بین لحظه ای که مرد آلت خود را وارد واژن زن می کند تا لحظه انزال، حدود پنج دقیقه و چهل و پنج ثانیه می باشد.

سکسولوژیست معروف، آلفرد کینزی، در مطالعات خود به این نتیجه رسید که مدت زمان انزال در 75 درصد مردان (از لحظه دخول آلت خود در واژن زن تا لحظه انزال )، دو دقیقه بوده و حد متوسط مدت زمان خود انزال (طول مدت زمانی که اسپر م/منی از آلت مرد خارج می شود )، حدود 3 تا 5 ثانیه می باشد.

باید به یاد داشته باشیم که هیچ تعریف دقیقی از در انزال وجود ندارد . ولی عموماً انزال زودرس را اینگونه تعریف می کنند که واژه «زودرس»، انزال زودتر از موعدی که خود فرد ( و شریک جنسی او ) ترجیح می دهد، اتفاق افتاده و به عدم رضایت جنسی فرد ( و شریک او ) منجر می شود. پس مدت زمان انزال به توافق فرد و شریک او بستگی دارد . مدت زمانی که زنان برای ارضاء جنسی خود بدان نیازمندند هم متفاوت می باشد .

انزال زودرس هر چند باعث بیماری خاصی نمی گردد، اما سبب کاهش اعتماد به نفس، تشویش حتی ترس فرد شده و ممکن است او را به دوری گزینی از سکس یا کمتر کردن دفعات آن وادارد؛ امری که به نوبه خود مشکل را بدتر می کند . با اینهمه گفته می شود که درصد بزرگی از مردانی که دچار انزال زودرس هستند، مشکل یا بیماری خاصی ندارند . اغلب مردان در دوران یا مواقعی از زندگی جنسی خود، انزال زودرس را تجربه می کنند، بخصوص اگر بعد ازمدتی طولانی امکان هم آغوشی با کسی را به دست آورند؛ چون نیاز به سکس، و مقدار زیادی اسپرم در بدن آنها جمع شده و به محض نزدیکی جنسی و بر مبنای نیاز شدید و تهییجی که دارند، انزال زودرس به آنها دست داده، اما بعد از مدتی مشکل خود به خود برطرف می شود . مردانی هم هستند که در هنگام استمناء مشکل انزال زودرس ندارند ولی در هنگام مقاربت جنسی با همسر/شریک جنسی خود، دچار آن می شوند . در این حالت، مسلماً مسئله بیشتر روانی بوده و فرد ممکن است با مسائلی همچون نگرانی، احساس گناه یا تشویش و بی اعتمادی به دانش خود در مورد رفتارهای جنسی مناسب، درگیری ذهنی داشته باشد.

انزال زودرس که در کشور های جهان سوم بیشتر شایع است، دارای عللی است که در اینجا شرح می دهیم.

الف: آزمایشات و معاینات سالانه تحت نظر پزشک نوعی پیشنیاز است.

یک سری آزمایشات و معاینات هر ساله برای صحت سلامت انسان باید انجام شود تا مشخص شود فرد دچار بیماری هایی نظیر دیابت، فشارخون، بیماری های قلبی عروقی، کم کاری تیروئید، بیماری های عصبی، سرطان و... نمی باشد. این آزمایشات با مراجعه فرد به یک متخصص داخلی و پزشکان مرتبط با موضوع قابل شناسایی و سپس قابل کنترل است. لذا فردی که دچار بیماری های فوق باشد، ممکن است دچار انزال زودرس نیز باشد. لذا عوارض بیماری ها یا داروهای شیمیایی که مصرف می کنید مسلما بر بروز انزال زودرس بی تاثیر نیست و در ابتدا اینگونه بیماری ها باید درمان یا کنترل شوند تا به درمان انزال زودرس بپردازیم. چنانچه به تجویز پزشک داروهای شیمیایی مصرف می کنید، درخصوص انزال زودرس با او مشورت کنید. ممکن است پزشک شما داروهای دیگری را جایگزین داروهای فعلی نماید. هیچگاه بدون مشاوره با پزشک، خودسرانه دارو ها را قطع یا تغییر ندهید.

ب: تمرینات کیگل (Kegel Exercises)، تقویت عضلات کف لگن و برون رفت از مشکل انزال زودرس در مردان.

سوالی که بسیاری از مردان به دنبال جواب آن هستند این است که چگونه می توانند سریعا انزال خود را به تعویق بیندازند. دراین باره، راه حلّهای گوناگونی ارایه شده است که از میان آنها، تمرینات کِیگِل، از موثّرترین و درعین حال، ساده ترین روشهاست. امّا برای درک بهتر این تمرینات، ابتدا بهتر است بدانیم که عضلات کف لگن (pelvic floor muscles) تشکـیل یافته است از عضلات (levator ani) و (coccygeus) این دو عضله، به عضله پوبوکوکسیژیوس (pubococcygeus) و یا به اختصار پی سی (PC) نیز نامیده می گردد که از استخوان شرمگاهی (pubic bone) آغاز و تا استخوان دنبالچه (coccyx) ستون فقرات امتداد یافته است. اگر این عضله از سلامت و قدرت کافی برخوردار باشد؛ مدت زمان معاشقه و آمیزش افزایش یافته؛ لذّت نـاشی از رابطه زناشویی نیز بیشتر می شود. مثل هر عضله دیگری، تقویت این عضله نیز با تمرین و ورزش منظّم قابل حصول است. تمرینات کیگل، تمریناتی هستند که برای تقویت و کنترل ارادی عضلات کف لگن و به ویژه، عضله PC ابداع گردیده اند.

عضلات کف لگن هم در مردان و هم در زنان وجود دارد و عملکرد تقریبا مشابهی نیز دارند. تمرینات کیگل اختصاص به مردان ندارد و حتّی بهتر است زن و شوهر به طور همزمان نسبت به انجام تمرینات اقدام نمایند.

در مرحله اول روشهای شناسایی دقیق ماهیچه پی سی را می آموزیم.

الف: بنشینید یا دراز بکشید و عضلات ران و باسن خود را شل و راحت بگذارید. استفاده از یک آینه دستی ممکن است مفید باشد تا وقتی این عضلات را به بالا می کشید به آنها نگاه کنید.

ب: عضله حلقوی دور مقعد را بفشارید انگاری می خواهید از خارج شدن باد جلوگیری کنید. حال این عضله را شل کنید. این سفت و شل کردن را دوبار انجام دهید تا اینکه مطمئن شوید که عضلات درست را انتخاب کرده اید. کوشش کنید که عضلات باسن را منقبض نکنید.

ج: وقتی که برای خالی کردن مثانه خود به توالت می روید، کوشش کنید جریان ادرار را قطع نمائید، و باز دوباره شروع کنید. با انجام این کار عضلات درست را برای استفاده شناسائی می کنید - ولی فقط هفته ای یک بار. اگر بیش از این جریان ادرار را قطع و به راه بیاندازید، مثانه شما ممکن است بدان نحو که باید، ادرار را خالی نکند.

د: به پهلو و عریان در کنار آینه ای بایستید. وقتی که با قوت عضلات کف لگن خود را به درون می کشید و نگه می دارید، باید ببینید که آلت تناسلی شما بدرون و کیسه بیضه ها بالا کشیده شود.

در مرحله دوم، تست قدرت عضلات کف لگن در مردان را می آموزیم.

با یک انگشت دست، آلت و کیسه بیضه را بالا بیاورید. سپس یک انگشت دست دیگر را مابین مقعد و کیسه بیضه قرار دهید. هنگامی که عضلات پی سی را منقبض میسازید، شما باید به بالا حرکت کردن این ناحیه را احساس کنید. چنانچه عضلات قوی نباشند این ناحیه زیاد بالا نیامده و یا بالا آمده و فقط چند ثانیه در بالا باقی می ماند.

اگر تست بالا را به موفقیت گذرانده اید تست دیگری که به شما نشان میدهد ماهیچه پی سی شما تا چه حد قوی می باشد این است که دستمالی کوچک را روی آلتتان در حالتی که در نعوظ کامل است قرار دهید و ببینید آلتتان توانایی نگه داشتن آن را دارد یا خیر. دقت کنید هیچ زمان به آلتتان فشار مضاعف نیاورید چرا که خطر شکستگی آلت همواره یک آلت برانگیخته را تحدید می کند.

در مرحله سوم، علایم ضعیف بودن عضلات کف لگن مردان را می شناسیم.

عدم توانایی در منقبض نگه داشتن ماهیچه پی سی به مدت طولانی / بی اختیاری ادرار به هنگام سرفه، عطسه، خنده، بلند کردن اشیاء سنگین، تغییر ناگهانی وضعیت بدن و فعالیت های شدید جسمی / نیاز مبرم و اضطراری برای تخلیه مثانه و یا مدفوع / کنترل ضعیف گاز روده هنگام خم شدن و یا بلند کردن اجسام سنگین / انزال زودرس / ارگاسم ضعیف.

در مرحله چهارم، دلایل ضعیف شدن عضلات کف لگن در مردان:

جراحی های غده پروستات / زور زدن های مداوم حین دفع ادرار و اجابت مزاج ، یبوست مزمن / بلند کردن اشیاء سنگین / سرفه های مزمن / چاقی و اضافه وزن / فقدان تناسب اندام عمومی / افزایش سن و بی تحرکی

در مرحله پنجم، اکنون که فعالیت عضلات را احساس می کنید، می توانید تمرین های عضلات کف لگن (تمرینات کیگل) را به ترتیب زیر انجام دهید.

هر تمرین کیگل شامل دو قسمت « انقباضات کند و سریع» است که به دنبال هم انجام می شوند. این تمرینات (یعنی مجموع دو قسمت انقباضات کند و سریع ) باید حدّاقل ۵-۴ مرتبه در هر روز تکرار شوند.

الف: انقباضات کند:

۱- عضلات مقعد و پیشابراه (همان عضلات pc) را همزمان با یکدیگر منقبض کرده؛ به سمت داخل و بالا بیاورید. این انقباضات را به مدت ۵ ثانیه حفظ کرده؛ سپس عضلات را شل کنید. این انقباضات و شل کردن ها را تکرار کنید. در ضمن بایستی بین هر انقباض ۱۰ ثانیه به عضلات کف لگن استراحت دهید. تا ۱۰ مرتبه این سیکل را تکرار کنید.

۲ - پس از اینکه موفق شدید انقباضات را تا ۵ ثانیه حفظ کنید این مدت را به تدریج به ۱۰ ثانیه افزایش دهید.

ب: انقباضات سریع:

۱ - ۱۰ بار عضلات کف لگن را به طور سریع، قوی و کوتاه منقبض سازید.

۲ - ده ثانیه استراحت کرده؛ مجددا این انقباضات را تکرار کنید.

۳ - این سیکل های ده تایی را نیز ده بار تکرار کنید.

با انجام ده سیکل انقباضات کند و ده سیکل انقباضات سریع، یک تمرین کیگل کامل می شود.

تذکّر: در صورت تمایل، می توانید تعداد و زمان تمرینات را به تدریج افزایش دهید.

نکات مهم درهنگام تمرینات:

۱ - نفس خود را حبس نکنید.

۲ - به جای انقباض و بالا آوردن، عضلات را به سمت پایین فشار ندهید. (گویی در حال دفع ادرار و مدفوع می باشید) .

۳- عضلات باسن، ران و شکم را سفت و منقبض نکنید.

۴- پاها را به یکدیگر فشار ندهید.

نکته: تمرینات کِیگل را هنگام ادرار کردن انجام ندهید چراکه دچار عفونتهای مجاری ادراری خواهید شد.

اثر بخشی تمرینات کِیگل:

۱ - حداقل باید ۱۵ هفته، تمرینات، به طور مستمر انجام شود تا به تدریج بتوان تغییرات ایجاد شده را مشاهده کرد.

۲ - فراموش نکید پس از تقویت این عضلات، تمرینات را قطع نکنید؛ این تمرینات باید به طور منظم ادامه پیدا کنند.

نکات دیگر برای حفظ سلامت عضلات کف لگن:

۱- از بلند کردن اشیاء سنگین خودداری ورزید.

۲- از زور زدن هنگام دفع ادرار و اجابت مزاج بپرهیزید و در صورت ابتلا به یبوست، نسبت به درمان آن اقدام کنید.

۳- وزن خود را کنترل کنید.

۴ - بـیماریهای مـزمنی را که باعث سرفه می شوند؛ درمان کنید.

۵- از بی تحرکی اجتناب ورزیده؛ به طور منظم ورزش کنید.

بطور خلاصه:

کف لگن مردان دارای لایه هائی از عضلات و سایر بافت ها است. این لایه ها همانند رشته ای از استخوان دنبالچه در پشت تا استخوان شرمگاه در جلو امتداد دارند.

عضلات کف لگن در مردان به عنوان پشتیبان و تکیه گاه اندام های لگن (مثانه، روده بزرگ و پروستات) عمل می کند و بطور کلی این اندامها را احاطه کرده اند. مجرای ادرار و مقعد از درون عضلات کف لگن رد می شوند. عضلات کف لگن به شما در حفظ و کنترل اختیار ادرار و مدفوع به عنوان بخشی از اسفنکترهای ادراری و مقعدی کمک می نمایند.

انقباضات ریتمیکی که به هنگام اورگاسم (اوج لذت جنسی) در اندام تناسلی تان احساس می کنید در واقع همین عضلات کف لگن هستند که بطور ریتمیک منقبض می شوند.

قوی نگه داشتن عضلات کف لگن امری بسیار حیاتی است.

مژده: از آنجائیکه تمرینات کیگل نیاز به ممارست و مداومت دارد، مشاهده شده است افرادی به دلایلی چند بار آنرا انجام داده اند ولی سپس آنرا رها کرده اند و بدین ترتیب این درمان موثر ناتمام مانده است. مژده به این دسته از افراد راحت طلب که اخیرا دستگاهی به نام اِستیمولا پِلاس توسط پخش سراسری دو کبوتر طلایی توزیع می شود که قادر است تمرینات کیگل را بطور اتوماتیک (خودکار) انجام دهد. این دستگاه دارای پراب مقعدی برای نصب در مقعد یا الکترود تماسی برای نصب بر روی پوست محل پرینه (perineum) می باشد. پرینه حدفاصل مقعد تا آلت را می گویند. دستگاه استیمولا پلاس خصوصا برای مردان بالای چهل و پنج سال که آلت آنها نیاز به تقویت عصب و عضله دارد و از نعوظ ناقص نیز رنج می برند، بسیار کارایی دارد.

WWW.STIMULAPLUS.COM

ج: استرس عامل اصلی ناتوانی جنسی در مردان است.

انزال از مواردیست که کنترل آن بدون تمرین امکان ندارد. در واقع می توان اینگونه تشبیه کرد که بخواهیم به بشکه باروتی کبریت بزنیم و انتظار داشته باشیم که منفجر نشود! داستان انزال داستان پیچیده ای است ولی باید گفت که سنگین ترین عامل در زودرس شدن آن اضطراب می باشد. استرس ناشی از رابطه در خیلی از افراد تاپیرات جالبی می گذارد. چیزی که ما آنرا انزال پنهان نامگذاری می کنم. اضطراب و عدم داشتن کنترل کافی بروی
مراحل باعث می شود که افراد از مرحله پیش انزال بسرعت به مرحله انزال پنهان برسند! این مرحله چیزیست که گروهی از آقایان باید تا بحال دقیقا آنرا احساس کرده باشند! بعضی از افراد که شدیدا تحت فشار هستند ( و البته ما فکر می کنم که تجسم قوی از رابطه را هم فرض می کنند ) در صورت قرار گرفتن در شرایط حقیقی به آنچنان استرسی دچار خواهند شد که نفس کشیدن برایشان دشوار خواهد بود و برخی از آنها در صورت اولین تماس کنترل خود را از دست خواهند داد! اما داستان اصلی اینجا نیست بلکه گروه کثیری از آقایان ماجرای شنیدنی تری از انزال پنهان دارند! آنها در زمانیکه شروع به معاشقه با یک زن می کنند تحت فشار و استرس قرار می گیرند! آنها می دانند که باید مدتی را صرف معاشقه با یک زن نمایند تا وی نیز برای رابطه آماده گردد . این زمان زن را برای معاشقه آماده خواهد ساخت اما مرد را نیز دچار انزال پنهان خواهد کرد! یعنی معاشقه مرد را به مرحله ای
می رساند که با وجود اینکه در وی هنوز انزال فیزیکی و آشکار صورت نگرفته اما مرد آلت خود را در شرایطی میبیند که با شروع رابطه و با کوچکترین تحریکات و یا تماس کنترل خود را از دست خواهد داده و انزال می گردد و بازی تمام!

یکی از دلایل تحریکات استرسی و عدم کنترلی در این موارد خود ارضایی می باشد. خود ارضایی به تنهایی ربطی به زود انزالی ندارد و حتی کاملا می تواند تمرین باشد برای کنترل انزال در طول لحظات تحریک. اما نکته ظریفی وجود دارد که باعث می شود نتیحه کاملا بر عکس شود. خود ارضایی اولین مرحله ای است که بدن در آن شرایط خود را می شناسد و تعلیم می بیند. بسیاری از افراد با دست زدن بی رویه و خارج از کنترل و غیر اصولی به این
مسئله بطور کلی باعث می گردند که بدن آنها تعلیم غلطی را دریابد. بطور مشخص منظور افرادی می باشند که خود ارضایی را در شرابطی انجام می دهند که بدن آنها اصلا در سیاق جنسی بسر نمی برد ولی ناگهان فرد ( از سر بیکاری یا هر چیز دیگری! ) ناگهان تصمیم می گیرد که لذت جنسی را برای خود رقم بزند! در این شرایط فرد با تمرکز و فشار و گوش سپردن به تحریکاتی که به خود وارد می آورد تلاش می کند تا هرچه سریعتر به انزال و لذت ناشی از آن دست پیدا کند!

حتی محیطی که در آن اقدام به انجام این عمل می شود می تواند بدلیل موقتی بودن یا مناسب نبودن از نظر آمد و شد باعث شود که فرد بخواهد هرچه سریعتر کارش را انجام دهد و در اسرع وقت به لذت مربوطه برسد. اما به هر حال در تمام این شرایط خود ارضایی با شیوه و روشهای اینچنینی باعث می شود که بدن به غلط آموزش ببیند که تحریک و تمرکز بروی آلت درخواستی برای انزال است! پس از این آموزش غلط تماس با آلت می تواند به حدی تحریک پذیر باشد که به محض شروع افراد بتوانند به انزال برسند. حتی این آموزش غلط به بدن تا جایی می تواند شدت یابد که آلت قبل از مرحله نعوذ کامل هم بتواند به انزال برسد. شدیدا توصیه می کنم که کارهای عجیب و غریبی را که می شنوید بعضی ها برای خود ارضایی انجام می دهند ( مثل مالیدن آلت به لباس یا بالشت و کارهای دیگری که توضیحش رو ضروری نمی بینم ) بشدت می تواند باعث گردد که بدن شما آموزش غلطی را در یابد و باد بگیرد که کنترل خود را از دست بدهد! قویا توصیه می کنم که خود را مجبور به خود ارضایی نکنید! اگر در شرایط لازمه بسر نمی برید و تحریک نشده اید سعی نکنید خود را به شرایط لازمه برسانید تا اینکار را انجام دهید!

بدن مرد بطور مداوم در حال ساخت اسپرم می باشد و در صورت تخلیه نشدن آن بطور اتوماتیک مازاد آن از بدن بیرون ریخته خواهد شد. (عموما در هنگام خواب چراکه 1- انرژی بی موردی را نسوزانید 2- در موقع بیداری اگر صورت می گرفت شما تحریک می شدید و شرایط محیطی شما کاملا با مسائل روانیتان قاطی می شد!) 
توصیه می شود که سیکل یاد شده بالا کاملا قابل حس و شناسایی است و سعی کنید در صورتی که به این عمل دست می زنید اینکار را در این زمان انجام دھید. تاکید می کنم در صورت فروکش نکردن حس جنسی، عامل آن عدم پاسخ مناسب برای شرایط آن لحظه شماست. پس از انجام چند باره آن در طول روز خود داری کنید.
به ھر حال در بسیاری از افراد پس از اینکه رابطه مداومی را از نظر جنسی تجربه کردند از هیجانات و استرسها تخلیه خواهند شد و انزال تا حدی به فرم و زمان طبیعی آن بر خواهد گشت و باید بگوئیم نگرانی بسیاری از افراد که هنوز شرایط یاد شده را تجربه نکرده اند (به اصطلاح سکس آرام) کاملا بی مورد است. در این افراد در حالت طبیعی اضطراب ناشی از رابطه قدرت تمرکز بروی آلت را افزایش خواهد داد و ناخود آگاه بدلیل عدم تمرین فرد کنترلی بروی انزال نمی تواند داشته باشد. همانطور که ذکر شد این مورد با تمرین حل خواهد شد. اما در موارد جدی تر این موارد می تواند باقی بماند و می ببینیم که آقایی با 40 سال سن هنوز دچار زود انزالی است. زود انزالی برای افرادیکه هنوز مرحله سکس آرام را طی نکرده اند چیز نگران کننده ای نیست چرا که آنها حتی در مرحله درمان هم نیستند . اما نگرانی برای مردانسیت که به این مرحله رسیده اند ولی بدلیل شکل گیری عادتهای بدن دیگر توان نگهداری خود را ندارند. در این حالت برای درمان دیرانزالی چه باید کرد؟

الف: انجام مستمر ورزش هایی که آرامش و تمرکز را به بدن باز می گرداند (نظیر یوگا و...).

ب: مصرف خوراکی هایی که آرامش بخش هستند (نظیر عرق طارونه، عرق نیلوفر و یا دم کرده ورون، سنبل الطیب، گل گاو زبان، گل سرخ، زنجبیل، بهار نارنج و...). با مشاوره یک متخصص تغذیه، از این خوراکی های آرامش بخش هر چند گاه یک نوع باید استفاده شود تا طبع به یک نوع خوراکی آرامش بخش‌ خو نگیرد.

ج: در یک دهه اخیر کاندوم های طبی ایکس-تایت را در بازار جهانی مشاهده می کنیم. کاندوم طبی ایکس-تایت آغشته به یک نوع ژل طبیعی آلمانی است که در عرض پنج الی ده دقیقه قبل از دخول، استرس بافت آلت را کاهش داده و بدین ترتیب این محصول طبیعی به آقایان کمک می نماید تا انزال زودرس خود را بهتر از گذشته کنترل نمایند. اشتباه نشود که کاندوم طبی ایکس-تایت حاوی مواد شیمیایی بی حس کننده (نظیر بنزوکائین یا لیدوکائین) نمی باشد. افرادی که در جوانی از مواد شیمیایی بی حس کننده بطور موضعی استفاده کرده اند، رشته های عصبی آلت تناسلی آنها پس از یک مدت آسیب جدی می بیند و دچار یک ناتوانی جنسی مضاعف یعنی نعوظ ناقص می شوند. علت شیوع نعوظ ناقص در کشور های جهان سوم که دچار جهل دانش جنسی هستند، مصرف موضعی کاندوم های آغشته به مواد شیمیایی بی حس کننده (نظیر بنزوکائین یا لیدوکائین) یا اسپری های حاوی این مواد شیمیایی است. بسیاری از مردان جاهل با هدف صرفه جویی نادرست، کاندوم های ارزان قیمت آغشته به مواد شیمیایی بی حس کننده را به کاندوم های طبی ایکس-تایت که یک محصول طبیعی است ترجیح می دهند. لذا این دسته افراد نادان نه تنها خود به ناتوانی جنسی مضاعف (نعوظ ناقص) دچار می شوند بلکه اندام جنسی شریک جنسی خود را نیز آسیب می رسانند. مواد شیمیایی بی حس کننده غدد بارتلون را غیر فعال می کنند. غده بارتولن در دستگاه تناسلی زنان، دو بر آمدگی کوچک است در پایین لبها در دو طرف مهبل که از راه دهلیزی باریک به مهبل متصل شده است. این غده ها ماده ای مخاطی ترشح می کنند که بر سطح درونی لبهای مهبل اثر و آن را لیز می کند. غیر فعال شدن غدد بارتلون با خشکی واژن همراه است.

د: فقر دانش جنسی در کشور های جهان سوم مشهود است. لذا مردان جاهل بر این باور هستند که ارگاسم بانوان فقط از طریق دخول حاصل می شوند. غافل از اینکه هیچ مرد سالمی نمی تواند بیش از پنج دقیقه دخول را تحمل کند. در صورتیکه مدت زمان لازم برای رسیده به اوج ارگاسم (اوج لذت جنسی) در زنان سالم حداقل بیست دقیقه است. کمتر مردی را میابید که بیست دقیقه دخول را تحمل کند. لذا به آقایان دانا توصیه می شود به کمک ژل طبیعی سوئیسی ایکس-تایت که یک محرک موضعی برای اندام جنسی بانوان است، ماساژ کلیتوریس را یک ربع قبل از دخول انجام دهند تا شریک جنسی خود را به درستی برای دخول آماده نمایند.

مطالب پیشنهادی
چه ورزش هایی سلامت کودکان را تامین می کند؟
ورزش چگونه در درمان و پیشگیری از سرطان سینه زنان کمک می کند؟

چگونه عملکرد فیزیولوژیکی و روانی میانسالان افزایش می یابد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.