(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

چاقی در کودکان زیر دو سال



وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com


 زیاد تلویزیون، تبلیغ غذاها و تنقلات پر کالری و مصرف این میان وعده‌ها منجر به چاقی کودکان زیر 5 سال خواهد شد.

یک متخصص تغذیه گفت: چاقی در سنین کودکی به علت طرد از جامعه سنی می‌تواند باعث افسردگی در نوجوانی شود.


دکتر ناصر کلانتری در رابطه با چاقی کودکان زیر 5 سال و در گفتگو با سلامت‌نیوز، اظهار داشت: استعداد خانوادگی، فاکتورهای ارثی و ژنتیک و وزن هنگام تولد از فاکتورهای چاقی در کودکان زیر 5 سال می‌باشد.


وی افزود: نوع تغذیه در کودکان زیر 2سال و 6ماه، تغذیه غیر از شیر مادر و استفاده از تنقلات و خوراکی‌های پر کالری به شکل میان وعده از جمله عوامل چاق کننده در کودکان می‌باشد.


این متخصص تغذیه با اشاره به تاثیر رفتار والدین بر چاقی کودکان تصریح کرد: رفتار والدین چاق که وعده و مقدار غذای بالایی در طول روز مصرف می‌کنند باعث چاقی کودک می‌شود.

 

وی ادامه داد: کودکان زیر 5 سال توانایی مقابله با زور و اصرار زیاد والدین را ندارند و اضافه بر نیاز بدنشان مواد غذایی دریافت می‌کنند.


کلانتری بیان داشت: همچنین تماشای زیاد تلویزیون، تبلیغ غذاها و تنقلات پر کالری و مصرف این میان وعده‌ها منجر به چاقی کودکان زیر 5 سال خواهد شد.


وی ادامه داد: تماشای زیاد تلویزیون باعث تحریک اشتهای کودک و خوردن بیش از اندازه موادغذایی پر کالری و استفاده محدود میوه و سبزیجات می‌شود.


این متخصص تغذیه گفت: همچنین تماشای تلویزیون فعالیت بدنی کودک را کاهش می‌دهد و نمی‌توانند مقدار کالری جذب شده را بسوزانند.

 

وی ادامه داد: عادت‌های نادرست والدین و استفاده از فست فودها و غذاهای اشباع شده، چاقی کودک را به دنبال دارد.


کلانتری در خصوص مضرات چاقی کودکان در بزرگسالی اظهار داشت: احتمال اینکه کودکان چاق در بزرگسالی نیز گرفتار چاقی شوند بسیار زیاد است.


وی افزود: چاقی در کودکی منجر به آسیب مغزی، فشار خون و حملات قلبی نمی‌شود ولی در بزرگسالی عامل بسیاری ازبیماری‌ها نظیر اختلالات کبدی، دیابت، فشار خون، کلسترول بالا خواهد بود.


این متخصص تغذیه با بیان اینکه، چاقی در کودکی و نوجوانی اثرات روانی بسیاری در پی دارد تصریح کرد: با توجه به عدم فعالیت بدنی، کودکان چاق به طور معمول دوستان زیادی ندارند و به همین علت از جامعه سنی طرد و در سنین نوجوانی دچار افسردگی می‌شوند.

 

کلانتری با اشاره کنترل مادر در دوران بارداری تصریح کرد: با کنترل مادر در دوران بارداری و مهار دیابت و فشار خون در این مدت می‌توان از چاقی کودک در سنین بالاتر پیشگیری نمود.


وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از چاقی کودکان، می‌بایست خوردن میوه، مغز و آب میوه‌های طبیعی را جایگزین تنقلات و نوشیدنی‌های صنعتی نمود.


این متخصص تغذیه گفت: البته تماشای تلویزیون در کودکان زیر 2 سال، خوردن تنقلات پر کالری تا سن 6 سال و نوشیدنی‌های صنعتی در کودکان زیر 12 سال ممنوع می‌باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: به مادران توصیه می شود روزی2 ساعت کودکان خود را به پارک و محل بازی ببرند تا فعالیت بدنی مناسب را داشته باشند.

مطالب پیشنهادی


بررسی اثرات کافئین بر بدن
عوارض شیرین کنندههای بدون کالری
فست فود زیر ذره بین کارشناسان حوزه سلامت
ویژگی های ظروف آشپزی و اثر آن در پخت غذا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.