(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

درد حین مقاربت و قرص فرفولیک

وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است


http://maktoobshop.com/




یکی از دوستان طی سوالی خواسته اند بدانند درد حین مقاربت به خاطر تنگی دهانه رحم است یا تنگی سوراخ واژن؟ همچنین در مورد قرص فرفولیک سوال کرده اند که آیا مصرف روزانه آن در زنان مشکلی دارد یا نه؟


درد حین مقاربت به خاطر تنگی دهانه ورودی واژن می باشد و سوراخ دهانه رحم نقشی در مقاربت و درد آن ندارد. البته این درد در همه وجود ندارد. برخی از زنان دارای پرده بکارت از نوع حلقوی هستند با خاصیت ارتجاعی که در حین مقاربت پاره نمی شود. در برخی از این زنان بسته به میزان ارتجاع ممکن است حین مقاربت درد ایجاد شود. همچنین گاهی اوقات مجرای واژن تنگ می باشد و اگر آلت تناسلی مرد کمی کلفت باشد هنگام مقاربت درد ایجاد می شود. گاهی اوقات پارگی پرده بکارت به گونه ای است که هنگام مقاربت باعث کشیدگی و ایجاد درد می شود. در این موارد لازم است که از مواد لغزنده کننده ای مثل ژل لوبریکانت استفاده شود و عمل دخول به آرامی و با طمانینه صورت گیرد. اگر باز هم مشکل وجود داشت لازم است مداخله جراحی صورت گیرد و پزشک بعد از معاینه می تواند با انجام برش کمک کند تا درد حین مقاربت از بین برود. البته در برخی از زنان هنگام مقاربت واژن دچار انقباض شدید می شود که باعث می شود یا آلت تناسلی مرد نتواند داخل شود یا هنگام دخول درد شدیدی ایجاد نماید. در مطلبی مفصل به این مورد خواهم پرداخت.


اما در مورد بخش دوم سوال در زنان مصرف روزانه قرص فرفولیک ایرادی ندارد. این قرص ترکیبی از آهن و اسید فولیک می باشد. به نامهای مختلفی مثل فرفولیک، ایروفول، ففول و ... در بازار وجود دارد. با توجه به عادت ماهانه در زنان مصرف این قبیل قرصها بصورت یک عدد روزانه هیچ مشکلی در خانمها ایجاد نمی کند. توصیه من به خانمها مصرف روزانه 2 عدد ففول یا فرفولیک در دوره عادت ماهانه و سپس قطع آن تا دوره بعدی عادت می باشد.



ارتباط بین فعالیت فیزیکی و کاهش بیماریها

ورزش های ضد استرس برای بهتر شدن وضعیت روانی و احساسی افراد

ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت

ورزش های مفید برای بیماران مبتلا به آلزایمر

ورزش و بیماری های قلبی و استخوانی

چطور میزان فعالیت فیزیکی خود را ارتقاء دهیم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.