(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

7 نوشیدنی که به مقابله با دیابت کمک می‌کند


Image result for ‫نوشیدنی و دیابت‬‎


مطالعه‌ی اخیر در ژورنال مراقبت بیماری قند ( Diabetes Care ) بیان می‌کند که محققان دریافته اند افرادی که ۱۶ انس یا مقادیر کمتری آب در روز می‌نوشند ( به میزان دو فنجان ) ۳۰ درصد بیشتر از بقیه افراد که روزانه مقدار بیشتری آب مصرف می‌کنند ، در معرض ابتلا به قند خون بالا هستند . این موضوع ممکن است به هورمونی که وازوپرسین نامیده می‌شود مربوط باشد که کمک می‌کند بدن هیدراسیون را تنظیم کند. وقتی شخص آب از دست می‌دهد سطح هورمون وازوپرسین افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده ی آن است که کبد قند خون بیشتری تولید می‌کند .


بنابراین راهی برای شیوه‌ی سالم‌تر زندگی افراد دیابتی، استفاده از مقادیر بیشتر آب در رژیم غذایی است. مشکلی اینجا وجود دارد؟ نوشیدن هر روز آب ساده می تواند به نوعی کسل کننده باشد ، و ممکن است افراد مبتلا به دیابت هنوز احساس کنند که رژیم آن ها محدود است. بنابراین راه های مناسب برای افزایش مقدارآب دریافتی بدن شما بدون کسل کردن کامل ذائقه تان چیست ؟


یک راه ساده افزودن آب اسپا به برنامه غذایی تان است . با چنین نامی آب لذت بخش تر به نظر می رسد و خوشبختانه طعم خوبی نیز خواهد داشت ، ضمن آنکه هنوز برای شما بسیار مفید است . آب اسپا ترکیب لذیذی از میوه های تازه و گاهی گیاهان است که شما می توانید آن ها را درون آب سرد بریزید . خوب است که پارچی آماده در یخجال خود داشته باشید . در این صورت می توانید ترکیب های مختلف و متنوعی با اجزای دلخواه را مخلوط کنید و از طعم های مشابه هر روز خسته نشوید .


ما ترکیبی از دشمن بیماری قند ، لیمو و حلقه‌های لیمو‌ترش با کمی توت تازه آنتی اکسیدان را توصیه می کنیم. شما می توانید فقط یک یا دو توت فرنگی را برش داده درون یک پارچ کامل آب بیندازید . نعناع که گفته شده به میزان زیادی به رفع اختلالات گوارشی و عصبی مرتبط با دیابت کمک می کند نیز می تواند به آب اسپا اضافه شود که طعمی تازه ، نیروبخش و سرشار از سلامتی به آن ببخشد .


همه باید از خوردن و نوشیدن خوب لذت ببرند و ابتلا به دیابت نباید مانع از آن شود. اما یاد گیری آن که چگونه وقتی مبتلا به دیابت هستیم، نوشیدنی های سالمی انتخاب کنیم نیاز به زمان دارد تا به آن عادت کنیم. نگاهی به پیشنهادهای ما بیندازید تا اطلاعات بیشتری درباره ی نوشیدنی های سالم به دست آورید و لذت ببرید.


1. چای بابونه

نداشتن کالری ، مزه و بوی عالی و مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان‌ها ، به دلیل مناسب بودن برای سلامتی، چای بابونه را به ویژه برای مبتلایان دیابت رایج کرده است . تحقیقات انجام شده در دانشگاه تویاما در ژاپن و دانشگاه ابریستویس در والز نشان می‌دهد که نوشیدن منظم چای بابونه می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند، ضمن آن‌که از عوارضی شامل آسیب به گردش خون و اعصاب، بیماری کلیه و کوری که می تواند به دلیل این شرایط رخ دهد، جلوگیری می‌کند .

Image result for ‫نوشیدنی و دیابت‬‎

2. شیر بادام

این نوشیدنی می تواند به کاهش قند خون کمک کند. نوع شیرین‌نشده‌ی آن را بخرید تا به صورت اتفاقی قند اضافه شده به آن را مصرف نکنید. نصف موز و و یک قاشق کره بادام زمینی درون آن بریزید که به تثبیت نوسان قند کمک می کند.


3. سرکه آب سیب

این یک معجون عالی برای کنترل قند خون است. نشان داده شده است که می‌تواند فعالیت پیچیده‌ی قند را متوقف کرده و حسایت انسولین بعد از وعده‌های غذایی را بهبود بخشد. همچنین به سوخت و ساز و کاهش وزن نیز کمک می‌کند که مزایای بیشتری برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می‌شود . برای ایجاد مزه و بوی بهتر شما می‌توانید سرکه‌ی آب سیب را در لیوان آبی مخلوط با لیمو ترش و دارچین بنوشید .


4. چای ادویه

در یک فنجان آب داغ مقداری دارچین و زردچوبه بپاشید. این مواد در کنار آب قدرت زیادی در کنترل قند بالا به صورت فوری و همین طور در طول زمان دارند .


5. چای سیاه

مطالعه‌ی چینی‌ها نشان داد چای سیاه بالاترین میزان پلی ساخارید‌ها را دارد که جذب قند درون جریان خون را آهسته می کند . مطالعه‌ی جدید آلمانی‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان در روز می‌تواند خطر گسترش دیابت را تا ۱۶ درصد کاهش دهد. چای همچنین می‌تواند سکته و بیماری قلبی را کاهش دهد .


6. آب نارگیل

مورد مناسب دیگر آب نارگیل است. این نوشیدنی برای دیابتی‌ها عالی است، زیرا قند کمی دارد و غنی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در حقیقت برای تثبیت قند کار می‌کنند. صراحتاً می‌توان گفت که این ماده مادر نوشیدنی‌های عالی طبیعی است .


7. شکلات داغ

مقداری شکلات داغ با شیر بادام برای خودتان درست کنید: این بهانه خوبی برای مصرف شکلات است. نشان داده شده است که کاکائو سوخت و ساز گلوکز را بهبود بخشیده و فشار خون را کاهش می‌دهد. از شیر بادام کم قند، کم چرب و بسیار مغذی استفاده کرده و پودر کاکائو تیره را به آن اضافه کنید. این یک موقعیت برد – برد است.

مطالب پیشنهادی:

آیا می دانید عوارض بیماری دیابت کدامند؟ 

سندرم متابولیک جیست؟

قابل توجه خانم ها: مراقب این 15 بیماری خطرناک باشید!

عوارض بیماری دیابت کدامند؟ 

دیابتی‌ها و مبتلایان به سنگ کلیه از آب کرفس غافل نشوند

دیابت در طب سنتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.