(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

چگونه اسپرسو درست کنیم؟

ws_Espresso_shot

دم‌کردن اسپرسو یک هنر است. قرار نیست هر کس ادعای درست کردن قهوه‌ی اسپرسو را داشت، خودش را یک باریستای حرفه‌یی بداند؛ بلکه باید بتواند هنرمندی خود را در رنگ، طعم و ظاهر محصول نهایی نشان دهد. هرچند که در طعم نهایی اسپرسو نیز اتفاق نظر وجود ندارد و افراد هر کدام اسپرسو را در جایی از طیف طعم‌های آن می‌پسندند.

خوب دم کردن اسپرسو به شناخت دستگاه اسپرسوساز، قهوه‌ها با مارک‌ها و طعم‌های مختلف و نیز تمرین نیاز دارد. اگر از طعم این قهوه لذت می‌برید، به کافئین آن احتیاج دارید و یا دوست دارید یک باریستای خوب باشید، غرزدن و ناامیدی را کنار بگذارید؛ تمرین شما در نهایت به یک دستاورد شیرین منجر خواهد شد.

بامیلو در این مقاله برای شما مجموعه‌ای از نکات درباره‌ی «قهوه و آب مورد استفاده در اسپرسو»، «مراحل دم کردن آن با اسپرسوساز» و «مشکلات رایج در قهوه‌ی اسپرسو» را گردآوری کرده است که به شما کمک می‌کند زودتر به هدف خود برسید. اگر عاشق قهوه به ویژه اسپرسو هستید، این مقاله را بخوانید.

دانه‌ی قهوه

espresso-machine-wide

اسپرسو با طیف وسیعی از دانه‌های برشته‌ی قهوه قابل تهیه است. در مناطق مختلف دانه‌ی قهوه را تا اندازه‌ی مرسوم و باب طبع مردم همان منطقه برشته می‌کنند. به عنوان مثال در شمال ایتالیا قهوه تا حد متوسط برشته می‌شود اما مردم جنوب این کشور ترجیح می‌دهند که دانه‌ی قهوه کاملاً برشته و قهوه‌یی باشد. در آمریکا نیز دانه‌ی قهوه تا جایی که امکان دارد برشته و تیره می‌شود چون بیشتر شرکت‌های قهوه‌سازی آن مانند استارباکس، سبک خود را از کافه‌های جنوب ایتالیا الهام گرفته‌اند.

قهوه باید تازه مصرف شود. هرچه تاریخ برشته شدن قهوه به مصرف آن نزدیک‌تر باشد، بهتر است اما گفته می‌شود که بین ۹ تا ۱۱ روز پس از برشته‌شدن، زمان ایده‌آل برای گرفتن بهترین طعم از قهوه است. اگر قهوه‌ی برشته و آسیاب شده را از قهوه فروشی تهیه می‌کنید از آنها بپرسید تا حداکثر سه هفته از برشته شدن آن گذشته باشد.

آسیاب کردن قهوه نیز داستان خاص خود را دارد. بهترین نوع آسیاب برای این دانه‌ها همان آسیاب‌های قدیمی است که با مته و به آرامی دانه‌ی قهوه را پودر می‌کند. آسیاب‌های برقیامروزی که اتفاقاً بسیار هم رایج شده‌اند، چون به سرعت و با تیغه قهوه را خرد می‌کنند بدترین انتخاب ممکن هستند.

دانه‌های قهوه‌ی خوب آسیاب شده برای یک اسپرسوی خوب، در حد دانه‌های شکر است. باید دانه‌های قهوه را یکدست آسیاب کرده باشید به طوری که آزادانه روی یکدیگر بلغزند و اگر آنها را بین انگشتان خود بگیرید، بتوانید دانه‌های ریز آن را احساس کنید.

 http://wikidrink.info

ورزش های مخصوص افراد مبتلا به بیماران قلبی و دیابت

ورزش و بیماری های قلبی و استخوانی

مردان در زمینه بهداشت باروری همسران چه نقشی دارند؟

 

http://maktoobshop.com

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.