ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
وبلاگ زیر جهت دریافت مقالات علمی و افزایش اگاهی شما عزیزان ایجاد شده است
حجت عرفانیانپور در گفتوگو با خبرنگار زنان فارس درخصوص مراکز و سایتهای همسریابی اظهار داشت: یکی از تحولات مهم جامعه کنونی گسترش ارتباطات و تکنولوژیهای جدید است به عنوان مثال تحت تأثیر اینترنت و شبکههای اجتماعی ارتباط چهره به چهره افراد تبدیل به ارتباطات غیرحضوری و مجازی شده است و این جاست که ازدواج از طریق اینترنت یا مؤسسات همسریابی شکل میگیرد.
وی افزود: در بنگاههای همسریابی اطلاعات افراد در فرمهای مخصوص ثبت میشود و سپس دختر و پسر به هم معرفی میشوند اگر آشنایی آنها با نظارت والدین صورت بگیرد قابل قبول است اما اگر فاکتور خانواده حذف شود با توجه به فرهنگ مردم ایران که خانواده در جریان ازدواج نقش مهمی دارد بعدها مشکلات بسیاری پیش میآید چرا که تنها دو فرد با یکدیگر ازدواج نمیکنند بلکه دو خانواده با یکدیگر پیوند میخورند.
این آسیب شناس با بیان اینکه در وضعیت کنونی که خانواده در جریان مهریه، خرید عروسی و سایر موضوعات ورود پیدا میکنند نمیتوان در جریان ازدواج دو جوان با یکدیگر خانواده را فاکتور گرفت، گفت:بنگاههای همسریابی باید توجه داشته باشند که نمی توان دو جوان را بدون درنظر گرفتن خانوادههایشان با یکدیگر آشنا کرد.
وی ادامه داد: حضور مشاوره خانواده در مؤسسات همسریابی ضروری است تا پس از آشنا کردن دو جوان با یکدیگر مشاور نیز طی جلسات مختلف بحث و گفتوگو با آنها متوجه شود که آیا واقعاً به درد هم میخورند دو جوان باید در موارد متعددی از جمله فرهنگ، آداب و رسوم، مذهب و باورها با یکدیگر مشابهت داشته باشند.
شنا کردن دو جوان با یکدیگر صرفاً برای دریافت پول به سببهای متعدد از جمله ارتباط نادرست این جوانان بدون شکل گیری ازدواج یا ازدواجهایی کوتاه مدت که عاقبتی جز طلاق ندارد میانجامد. |
عرفانیان پور تصریح کرد: آشنا کردن دو جوان با یکدیگر صرفاً برای دریافت پول به آسیبهای متعدد از جمله ارتباط نادرست این جوانان بدون شکلگیری ازدواج یا ازدواجهایی کوتاه مدت که عاقبتی جز طلاق ندارد میانجامد.
وی اضافه کرد: به نظر میرسد بنگاهها و سایتهای همسریابی بیشتر از ثواب به دنبال تأمین منافع اقتصادی باشند به هر حال بنگاه یک نهاد اقتصادی است که نمیتواند اهداف والای ازدواج را محقق سازد.
عرفانیان پور افزود: نخستین هدف از آشنایی دو جوان ایجاد تفاهم و ارتباطی سالم است در حالیکه این بنگاهها در مرحله نخست شعارهای خوبی میدهند اما باید دید که این شعارها عملی میشوند یا خیر؟
عرفانیان پور گفت: باید بررسی کرد که اطلاعات ثبت شده افراد در بنگاهها و سایتهای همسریابی تا چه اندازه درست است چرا که بیشتر افراد اطلاعات درستی از خود را در سایتهای همسریابی ارائه نمیکنند.
http://www.divorce-attorney.ir