(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

خواستگاری که خودتان انتخابش کرده‌اید


به فردی که برای ازدواج انتخاب کرده‌اید اطمینان دارید و از نظرتان تنها کسی است که می‌تواند آینده‌ای موفق برای شما به همراه بیاورد. اما موضوعی که این اطمینان را با نگرانی همراه می‌کند، نظر خانواده شما در مورد خواستگارتان است. خواستگاری که خودتان انتخابش کرده‌اید و بیشتر از خانواده‌تان نسبت به او شناخت دارید. مطرح کردن چنین موضوعی شاید چندان آسان به‌نظر نرسد. شاید هم طرح آن بدون پیش‌بینی عواقبش بتواند رابطه خانواده‌تان را با همسر آینده‌تان را تا ابد تحت‌تأثیر قرار دهد. شاید نکات زیر از نظر شما ساده و گاهی بی‌اهمیت به‌نظر برسد اما با پیروی از آنها تنش کمتری به‌خود، خانواده و فرد مورد علاقه‌تان تحمیل خواهید کرد. 



لطفا گریه نکنید

هنگام مطرح کردن موضوع با خانواده‌تان، آرامش خود را از دست ندهید. متوسل‌شدن به خشونت یا ابزار ضعف از طریق گریه کردن می‌تواند مشکل شما را صد چندان کند. هنگام صحبت کردن با والدین‌تان در این مورد با آرامش، صحبت‌های‌شان را گوش کنید و حتی اگر می‌بینید کمی خشونت وارد حرف‌های‌شان می‌شود، با صبوری به آن حرف‌ها پاسخ دهید. نشان دهید کاملا در این مورد جدی و مصمم هستید و آن‌قدر بالغ شده‌اید که بتوانید حرف‌تان را با آرامش و متانت به کرسی بنشانید. 



,قدر خواستگاری را که خود یافته اید بدانید ! ازدواج,مشکلات بعد از ازدواج,مشاوره ازدواج,روابط دختر و پسر

قدر خواستگاری را که خود یافته اید بدانید ! ازدواج,مشکلات بعد از ازدواج,مشاوره ازدواج,خواستگار,خواستگاری

دلیل بخواهید
ممکن است خانواده شما مخالفت‌شان را تنها با یک جواب «نه» و بدون توضیحات بیشتر ابراز کنند. در این مورد باید مقاومت کنید و از آنها دلایل دقیق مخالفت‌شان را بپرسید. اگر شما مورد قبل را انجام داده باشید می‌توانید پاسخ تمام صحبت‌های‌شان را بدهید. یادتان نرود این پاسخ‌ها باید در دایره احترام و آرامش ابراز شوند.
وکیل مدافع نباشید
نقش مدافع خواستگارتان را ایفا نکنید و سعی کنید منطقی باشید. اگر احساس می‌کنید خانواده‌تان روی مواردی تاکید کرده‌اند که شما جوابی برای‌شان ندارید به خشونت کلامی و یا سو‌استفاده از احساسات‌شان متصل نشوید. به آنها بگویید روی این موارد فکر خواهید کرد و نتیجه افکارتان را به آنها انتقال خواهید داد.
شاید بد نباشد قدرتمندترین و بانفوذترین فرد خانواده را انتخاب کنید و ابتدا با او وارد مذاکره شوید

اجازه دهید او را ببینند
با هماهنگی خانواده‌تان یک قرار ملاقات تنظیم کنید تا با خواستگارتان آشنا شوند. این قرار نباید به قیمت وجود تنش تمام شود. پس، قبل از آن باید اوضاع را کمی آرام کنید. چند روز به خانواده‌تان زمان دهید تا در این مورد فکر کنند و بگویید این تنها فرصتی برای آشنایی آنها با یکدیگر است و از آنها بخواهید بدون پیش داوری پس از دیدن او، نظرشان را ابراز کنند.
دلایل انتخاب‌تان را توضیح دهید
سعی نکنید کلام‌تان را با قهر و لجبازی به کرسی بنشانید. قبل از صحبت کردن با خانواده‌تان در مورد دلایل این انتخاب خوب فکر کنید. می‌توانید قلم و کاغذ بردارید و این دلایل را بنویسید. ذهن‌تان را پیش از وارد شدن به این میدان سر و سامان دهید. آماده باشید درصورت ابراز مخالفت یا پرسیدن سؤال از شما جواب‌های منطقی و درستی داشته باشید.
پاسخ‌گو باشید
آماده پاسخ دادن به سؤالات‌شان باشید. ممکن است آنها در بعضی موارد دچار سو‌تفاهم شده باشند و نیاز باشد نظرات‌شان را اصلاح کنید و آنچه را که حقیقت ندارد جایگزین آن نظرات کنید. شاید هم آنها برای تکمیل اطلاعات و اعلام نظرات‌شان سؤالاتی را مطرح کنند. سعی کنید صادقانه به آن سؤالات جواب دهید و در کلام‌تان تردید و دودلی نشان ندهید. مثل یک فرد بالغ با آنها وارد مذاکره شوید و سعی کنید با دست پر، سر میز مذاکره بنشینید.
اگر خانواده‌تان با ازدواج شما مخالفند و پاسخی برای انتقادات آنها ندارید کمی درنگ کنید. شاید آنها مواردی را به یاد شما بیاورند که از آنها غافل بوده‌‌اید

مثل پل باشید
او را وارد این نزاع نکنید. او را در جریان این وقایع بگذارید اما مراقب باشید نگاه همسر آینده‌تان را نسبت به خانواده خود منفی نکنید. از طرف دیگر سعی کنید مثل یک پل ارتباطی میان خانواده و خواستگارتان عمل کنید. نه خود را وارد مناسبات او با خانواده‌اش بکنید و نه او را به کشمکش خانوادگی‌تان بکشانید.
مراقب خواستگارتان باشید
به خواستگارتان توضیح دهید که به او اهمیت می‌دهید و و تنها با دیدن واکنش خانواده‌تان کنار نمی‌کشید. اگر کمی تردید کرده‌اید او را در جریان دلایل این تردید بگذارید و بپرسید تا چه حد می‌تواند نگرانی‌های شما و خانواده‌تان را برطرف کند. قدرت خود را به او نشان دهید و به او اطمینان دهید برای پشتیبانی از همسر آینده‌تان به اندازه کافی قوی هستید.
سوالات همیشگی
اغلب خانواده‌ها هنگام ملاقات با خواستگار فرزندشان سؤالات تکراری می‌پرسند. از هدف این علاقه گرفته تا شرایطی که برای زندگی و آینده درنظر گرفته‌اند و... . خود و او را برای پاسخ دادن به این سؤالات آماده کنید و سعی کنید با دست پر برای ملاقات اول آماده شوید. این سؤالات تکراری در روز اولی که موضوع را با خانواده‌تان مطرح می‌کنید هم به سراغ‌تان می‌آید پس جوابی آماده برای این سؤالات همیشگی داشته باشید.
,قدر خواستگاری را که خود یافته اید بدانید ! ازدواج,مشکلات بعد از ازدواج,مشاوره ازدواج,روابط دختر و پسر
سعی نکنید کلام‌تان را با قهر و لجبازی به کرسی بنشانید. قبل از صحبت کردن با خانواده‌تان در مورد دلایل این انتخاب خوب فکر کنید

من محترم هستم
شما به دلایلی که از نظر خودتان منطقی به‌نظر می‌رسد برای آینده‌تان تصمیم گرفته‌اید. اگر می‌بینید خانواده‌تان پاسخ روشنی برای درخواست شما ندارند از آنها بخواهید به‌نظر و احساسات‌تان احترام بگذارند. اگر شما ارتباط خوبی با خانواده خود ایجاد کرده باشید اطرافیان‌تان نسبت به رفتارها و تصمیم‌های شما اعتماد داشته باشند مطمئنا این مسیر را با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت.
یک حامی پیدا کنید
به کدام یک از اعضای خانواده خود نزدیک‌ترید؟ سعی کنید از میان افراد خانواده یک حامی برای نظر خود پیدا کنید. شاید بد نباشد قدرتمندترین و بانفوذترین فرد خانواده را انتخاب کنید و ابتدا با او وارد مذاکره شوید. صحبت‌کردن با منطقی‌ترین عضو خانواده دو حسن دارد، یا او با منطق خود نگاه شما به این ماجرا را عوض می‌کند یا صحبت‌های منطقی شما را می‌پذیرد و تا پایان راه شما را پشتیبانی می‌کند. همراه شدن فرد بانفوذ خانواده می‌تواند شما را به یک حاشیه امن و نیمی از نگرانی‌های‌تان را از بین ببرد. از این طریق دیگر بار سنگین راضی کردن خانواده بر دوش شما نخواهد بود. شما حتی می‌توانید از این حامی برای حضور در نخستین قرار ملاقات خانوادگی با خواستگار جدیدتان کمک بگیرید.
از مشاور کمک بگیرید
درصورتی که خانواده شما به هیچ شکلی راضی به این ازدواج نمی‌شوند و خودتان هم نسبت به تصمیمی که گرفته‌اید کاملا مطمئن هستید، می‌توانید از یک مشاور کمک بگیرید. شاید بد نباشید چند جلسه‌ای به تنهایی همچنین چند جلسه‌ای با خواستگارتان مراجعه کنید و پس از آن درصورتی که تصمیم‌تان تغییری نکرده باشد خانواده‌تان را با مشاور خود آشنا کنید. اگر مشاور شما این ازدواج را در گروه ازدواج‌های موفق دسته‌بندی می‌کند پس می‌تواند خانواده‌تان را هم در این مورد قانع کند.



مطالب پیشنهادی:

سرطان سینه و تمامی گفتنی های آن

 کافئین بر بدن چه اثراتی دارد؟

اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت افراد چیست؟

بررسی مشکلات برنامه پزشک خانواده

http://maktoobshop.com
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.