(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

(marriage ideal ) ازدواج ایده آل

(معیارهای انتخاب همسر- مراسم عروسی-روابط زناشویی موفق- مهارتهای زندگی و....)

طرز تهیه نان نخودچی


t.me/valentinocake

سفارش انواع شیرینی ،کیک و دسردر اصفهان

https://www.instagram.com/valentino.cake/


Image result for ‫نان نخودچی‬‎

نان نخودچی


نان نخودچی یکی از معروفترین شیرینی های ایران است با فرمول ذیل که در نهایت تجربه و دقت تهیه شده است بسیار آسان آماده می گردد بشرط آنکه مواد اولیه آن به قراری که ذکر شد از بهترین نوع باشد.:


Image result for ‫نان نخودچی‬‎


مواد لازم :


1-آرد نخودچی خیلی نرم                           یک کیلو


2- پودر قند نرم                                        نیم کیلو


3- روغن                                                 500 تا 600 گرم


طرز تهیه:


خاکه قند و روغن را مخلوط می کنیم و می زنیم تا مایه کاملا نرم و لطیف شود و آرد را در مایه میریزیم و خوب مالش می دهیم تا نرم شود و چسبندگی پیدا کند بطوریکه اگر با دست گلوله ای درست کنیم آن گلوله باز نشود بهتر است خمیر را در یک کیسه نایلون چند ساعت بگذاریم بماند و در صورت امکان اگر خمیر یکی دو روز بماند شیرینی بهتر و راحت تر تهیه می شود. خمیر را روی میز بقطر یک سانتیمتر باز می کنیم و با قالبهای کوچک مخصوص نان نخودچی قالب می زنیم و نانهای قالب زده را در سینی می چینینم و در فر با حرارت 300 درجه بمدت 20 دقیقه تا نیمساعت می پزیمنانها باید کمی طلائی شوند ولی رنگ آنها نباید زیاد برگردد ممکن است گلوله های کوچکی باندازه یک فندق از خمیر را در دست گرد کنیم  با دندانه زیر شانه روی آنرا تزیین کنیم و نصف خلال پسته وسط آن فرو نمائیم.


باید توجه داشت که این خمیر نسبت به سایر خمیر ها خشک تر است و فط با مالش و ورز باید آنرا نرم نمود و بهیچوجه روغن اضافی و یا زرده تخم مرغ و گلاب بآن اضاف ننمود. اول خمیر را با 500 گرم روغن اماده می کنیم ولی اگر زیاد خشک بود 100 گرم دیگر اضافه نمائیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.